Олександр Ейсмонт: 2021 рік у контексті торгівлі з Китаєм
Торгові зв'язки між двома країнами справді великі. Україна експортує до Китаю зернові, руду, метали, деревину, машини, казани. З Китаю, у свою чергу, імпортуються пластмаса, полімерні матеріали, транспортні засоби, одяг та взуття, іграшки, електроніка тощо.
«Початок 2021 року був плідним для торгівлі, проте пізніше втрутилися дві негативні обставини (за винятком пандемії)», — зазначає Олександр Ейсмонт.
«Контейнерна криза», пов'язана з дефіцитом вантажних контейнерів у Китаї, спровокувала подорожчання морських перевезень. Ціни на фрахт із Китаю в Україну підвищилися у кілька разів. Олександр Ейсмонт розповів, що обсяг контейнерного експорту через порти скоротився на 14%. В результаті, повідомляє глава «Євротерміналу», виникла гостра потреба нових мультимодальних логістичних рішень.
У середині року очікувалася стабілізація ситуації, однак виник новий негативний фактор. Весною в Суецькому каналі контейнеровоз Ever Given сів на мілину, заблокувавши тим самим найкоротший шлях із Китаю до Європи. Ця подія знову спровокувала збільшення ставок на фрахт.
Сукупність таких обставин, як локдауни, судно, що заблокувало канал, дефіцит контейнерів, черги в портах та підвищені ставки, викликала збій у налагодженій системі контейнерних перевезень.
«Оскільки допустити зупинки торгівлі не можна, логістичні компанії прагнуть пропонувати альтернативні рішення», — говорить Олександр Ейсмонт.
На думку директора Євротерміналу, Україні потрібно розширювати свої можливості щодо інших способів перевезення. Зокрема оптимальним варіантом може стати залізничний транспорт.
Олександр Ейсмонт: Майбутнє українсько-китайської торгівлі
Очевидно, що Україні не вигідно скорочувати торгові відносини зі своїм найбільшим партнером До того ж одним із пріоритетів уряду зараз є залучення інвестицій із Китаю. На думку Олександра Ейсмонта, боятися змін чи скорочення товарообігу з китайською стороною не потрібно.
Що стосується провайдерів логістики, найближчими роками варто очікувати лише збільшення обсягів перевезень. Олександр Ейсмонт зазначає, що обставини вимагають нових мультимодальних рішень, щоб розвантажити ринок морських перевезень, особливо у період підвищеного попиту.