► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Рішення ухвалене під час розгляду справи, розпочатої за заявою «Київстару». Компанія поскаржилася на несумлінну рекламу конкурента.

Недобросовісна конкуренція

АМКУ встановив, що у різні періоди рекламної кампанії «Лайфсел» поширював такі твердження:

  • «Приєднуйтесь до лідера нового покоління Інтернету! Краще покриття 4,5G», обґрунтовуючи вказане твердження наявністю лідерства у кількості спектру в діапазонах 2600 МГц та 1800 МГц у перерахунку на одного абонента. Водночас, про якості лідера четвертого покоління інтернету свідчить не лише цей параметр.

  • «№ 1 у роумінгу для інтернету» на основі порівняння вартості своїх базових тарифів з базовими тарифами конкурентів. У цьому не враховувалося наповнення базових пакетів (наприклад, конкуренти пропонували додаткові послуги безлімітного меседжинга).

  • «#1 для смартфонів», обґрунтовуючи це твердження певним на основі опитування відсотком проникнення смартфонів у мережі мобільного оператора. У той же час рядовий споживач, який не є фахівцем у телекомунікаціях, може не зрозуміти це роз'яснення та сприймати його як твердження про лідерство як надання послуг порівняно з конкурентами.

На основі аналізу зібраних даних АМКУ вирішив, що «поширення оманливої інформації про «лідерство» в окремих видах послуг без належного обґрунтування та з використанням технічної термінології могло надати lifecell неправомірні переваги та поставити компанію у більш вигідне становище порівняно з конкурентами.

Поведінка оператора визнана недобросовісною конкуренцією та на нього накладено штраф у розмірі 10 467 543 грн.