►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» на фейсбуку:
головні фінансові новини
«Я думаю, для багатьох компаній, що котируютиься на американських ринках, це „кінець гри“. Ця проблема була присутня останні 20 років й нам так і не вдалося її в вирішити», — вважає Левінгер.
Враховуючи теперішній рівень недовіри між США та КНР і низьку ймовірність покращення відносин у найближчому майбутньому, експерт вважає такий сценарій неуникним. Він прогнозує, що до 2024 більшість китайських компаній, які зараз торгуються на американському ринку, перебазуються до Гонконгу або Шанхаю.
Американські регулятори посилюють нагляд
Минулого місяця Комісія з цінних паперів та бірж (SEC) США встановила перелік вимог до закордонних компаній, що торгуються на американських біржах. Він дозволяє забороняти діяльність компаній, що не надають аудиторську інформацію, яку вимагають американські регулятори.
Читайте також: Інвесторам варто уникати інвестицій в Китай або китайські компанії — Credit Suisse
Цей закон було ухвалено ще у 2020, після того як китайські регулятори кілька разів відмовилися надати аудиторську інформацію про фірми, що торгуються на американських біржах.
Китайські компанії вже виходять з ринків США
Наприклад, китайський таксі-сервіс Didi заявив, що проведе процедуру делістингу на Нью-Йоркській фондовій біржі та замість цього розмістить свої акції на біржі Гонконгу. Це сталося всього через пів року після IPO компанії.
Китайські регулятори, за інформацією ЗМІ, були незадоволені рішенням Didi вийти на ринок США, не вирішивши спочатку проблеми кібербезпеки. Згідно з повідомленнями, побоювання регуляторів щодо витоку даних було головною причиною делістингу компанії.
«Поворотний момент»
«Ми дійшли до поворотного моменту», — прокоментував Левінгер делістинг DiDi. Він пояснює, що влада Китаю навряд чи відкриє для американських аудиторів доступ внутрішньої документації китайських компаній. А без такого доступу, регулятори не здатні захистити інвесторів від шахраїв, підсумовує він.
Читайте також: Китайські села та технологічні гіганти: експерт назвав напрями, у які варто інвестувати на китайському ринку
Останніми роками все більше китайських компаній, що котируються на американських біржах, проводять другий лістинг на гонконгській біржі. Серед них, зокерма, інтернет-магазини Alibaba та JD.com та соцмережа Weibo.