► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини
На думку противників, нові правила призведуть до втручання в особисте життя боржників та появи нових шахрайських схем. Для прихильників — це просто оновлення правил, створених у 70-их роках минулого століття.
Що передбачають нові правила
Нововведення, що були схвалені адміністрацією Трампа ще минулого року, зобов’язує кредиторів звертатися до боржників лише приватно — тобто через особисті повідомлення, а не через публічну сторінку.
Боржники можуть ігнорувати ці повідомлення, але кредиторам не потрібен дозвіл, щоб зв’язатися з ними. Обмежень щодо кількості повідомлень, які можна надсилати боржникам, немає.
Нові правила обмежують кількість телефонних дзвінків. Щотижня можна здійснювати сім дзвінків за будь-яким конкретним боргом, але людям із кількома боргами можна телефонувати десятки разів на тиждень.
Колекторам також заборонено зв’язуватися з боржниками телефоном один тиждень після розмови з ними щодо конкретного боргу.
Читайте також: В Україні колектори почали працювати по-новому
Як відреагувало суспільство
Прихильники нововведень стверджують, що вони мали бути впроваджені вже давно. Вони вказують, що «Закон про справедливе стягнення боргів», який регулює цю галузь, було ухвалено у 1977 році — задовго до появи мобільних телефонів і соціальних мереж.
Марк Ніб, CEO асоціації стягувачів боргів ACA International, назвав зміну «невеликим кроком вперед у модернізації комунікацій зі споживачами».
Критики вказують на можливість помилок комунікації, адже багато людей не мають постійного доступу до Інтернету. Повідомлення про прострочені рахунки, хоча і через особисті повідомлення, все одно можуть бути надіслані не тій людині.
За даними CBS News, приблизно одна третина американців, що брали кошти в кредит, мають борги, що були передані колекторам. Одже, нові правила можуть стосуватися десятків мільйонів людей.
Читайте також: 80% замовників приватних виконавців — МФО та колектори