► Підписуйтесь на «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

За словами Мельничука, проєкт закону підготували до другого читання відповідно до Бюджетних висновків ВРУ, схвалених постановою Ради від 2 листопада 2021 року.

«Проєкт буде невідкладно подано до парламенту разом з порівняльною таблицею щодо урахування Бюджетних висновків Верховної Ради», — додав Мельничук.

Пізніше він додав, що проєкт закону внесено до парламенту.

Читайте також: Рада підтримала у першому читанні проєкт держбюджету-2022

Як змінились показники бюджету

Як повідомляє Центр аналізу публічних фінансів та публічного врядування Київської Школи Економіки, у проєкті, який подавався на розгляд Кабміну, доходи бюджету порівняно з 1 читанням збільшено на 54,7 млрд грн (по загальному фонду на 50 млрд грн та по спеціальному фонду на 4,7 млрд грн).

«Тепер доходи проєкту державного бюджету на 2022 рік (без трансфертів) очікуються у сумі 1,31 млрд грн (у т. ч. загального фонду — 1,17 млрд грн та спеціального фонду — 141,016 млрд грн)», — йдеться у повідомленні.

Зазначаєься, що причини збільшення — врахування пропозицій, наведених у Бюджетних висновках ВР, а також уточнення прогнозних середньорічних цін на сировину, зокрема на імпортований природний газ, нафту марки Brent та світової ціни на залізну руду.

У проєкті збільшили доходи по загальному фонду за рахунок низки податків:

  • податку на прибуток підприємств — 21,1 млрд грн;
  • «внутрішнього» ПДВ (з урахуванням бюджетного відшкодування) — 13,3 млрд грн;
  • «імпортного» ПДВ — 6,5 млрд грн;
  • рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату — 24,4 млрд грн грн;
  • акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) — 625 млн грн;
  • акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) — 2,1 млрд грн;
  • плати за видачу, продовження, переоформлення, видачу дублікатів ліцензій на користування радіочастотним ресурсом — 1,5 млрд грн.

По загальному фонді очікується зменшення:

  • податку та збору на доходи фізичних осіб — на 10,9 млрд грн;
  • коштів, що перераховуються НБУ відповідно до Закону України «Про Національний банк України» — на 10,9 млн грн (уточнення показника відповідно до інформації НБУ);

По спеціальному фонду показники лише збільшувались, зокрема в частині:

  • акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) — на 931,4 млн грн;
  • акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) — 3,2 млрд грн;
  • плати за ліцензії на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор і за ліцензії на випуск та проведення лотерей — на 426,7 млн гривень.

Читайте також: Держбюджет, карантинні зміни та трудові відносини. Що сьогодні розглядатимуть у Раді

Як зазначають аналітики, видатки проєкту бюджету збільшено на 55,5 млрд грн (у порівнянні з проголосованим варіантом проєкту бюджету у першому читанні).

«Тепер загальний план по видатках становить 1 521,2 млрд грн, у тому числі видатки загального фонду — 1 351,1 млрд грн та видатки спеціального фонду — 170,1 млрд гривень», — додають у Центрі.

Передісторія

20 жовтня Верховна рада підтримала висновки та пропозиції до проєкту закону про державний бюджет України на 2022 рік.

Міністр фінансів Сергій Марченко 21 вересня представив у парламенті проєкт державного бюджету на 2022 рік.

Читайте также: Бюджет-2022: як будуть жити пенсіонери, чиновники і одержувачі державної допомоги

Міністр додав, що вперше з 2017 року уряд планує збільшити стипендії студентам та надати рівні можливості для кожної дитини отримати якісну освіту.