Нацбанк розповів, що робити, якщо вас турбують колектори з приводу чужих боргів. Рекомендації регулятора опубліковані у його офіційному Telegram-каналі.

►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіна» у фейсбуці: головні фінансові новини

Приводом для публікації стали численні скарги від споживачів та факти недобросовісної поведінки колекторів.

НБУ нагадав, що в Україні з весни працюють нові етичні правила, яких повинні дотримуватися компанії, що працюють із боржниками.

Як боротися з неетичними колекторами

Якщо недобросовісні колектори «тероризують» людей щодо чужих боргів і наполягають на погашенні кредиту, слід дотримуватись таких правил:

  • Пояснити, що не маєте відношення до кредиту та не давали згоди на розмову.
  • Можна заблокувати дзвінки та повідомлення від роботи за допомогою функцій телефону.
  • Дізнатися назву установи та написати на її адресу, що не хочете спілкуватися.

Якщо дзвінки та повідомлення не припиняються, слід зафіксувати правопорушення. Наприклад, записати розмову або зробити скріншоти повідомлень. Ці докази слід надати Національному банку України разом зі скаргою на фінансову чи колекторську компанію.

Читайте також: В Україні колектори почали працювати по-новому

Нацбанк має право оштрафувати порушників або виключити їх із реєстру колекторських компаній.

Нові правила

14 жовтня набув чинності закон, який регулює діяльність колекторських компаній. Починаючи з цієї дати, звертатися з питань стягнення боргу до позичальника може лише кредитор чи колекторська компанія, включена до Реєстру колекторських компаній НБУ.

Компанії, які не входять до реєстру, перебувають поза законом.

Колектори можуть звертатися лише до:

  • споживача, який оформив кредит або його законного представника,
  • спадкоємця позичальника,
  • поручителя.

Колектори не мають права звертатися до:

  • членів сім'ї боржника,
  • сусідів чи колег по роботі,
  • друзів та знайомих, які не є поручителями за кредитом.