► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини
Від дефіциту напівпровідників потерпає ціла низка галузей: від автомобілів до смартфонів. Деякі інвестори та аналітики очікують, що нестача чипів продовжуватиметься і в 2023.
Однак JPMorgan дивиться на ситуацію оптимістичніше та рекомендує інвесторам звернути увагу на довгострокові тенденції у галузі, які мають скоріше структурну, ніж циклічну природу. У банку таких виділили дві.
На високотехнологічному ринку росте конкуренція
Перший позитивний момент стосується сегменту високопродуктивних обчислень. Цей сектор, який раніше здавася монолітним, починає фрагментуватися, адже до нього входять все більше компаній.
Наприклад, такі технічні гіганти, як Apple, Amazon, Meta (раніше Facebook), Tesla і Baidu, почали відмовлятися від продукції усталених гравців ринку і намагаються впоратися з певними аспектами розробки чіпів власними силами.
Читайте також: Tesla хоче купити завод з виробництва чіпів. Завдання — подолати дефіцит напівпровідників
«Відбувається велика фрагментація цього сектору — і це, безумовно, веде до швидшого зростання. Ми очікуємо, що його ріст протягом наступних трьох-п'яти років, можливо, буле двозначним — від 15% до 20%», — прокоментував Гокул Харіхаран, аналітик JPMorgan,
Виробництво простіших чипів зростає
Друга тенденція — це зростаюча кількість китайських компаній, які фокусуються на простіших технологіях. Вони виробляють різні менш просунуті напівпровідники, що застосовуються у таких галузях як управління живленням, мікроконтролери, сенсори та інші технології споживчого сегменту.
«Місцевий попит очевидно існує. Більшість із цих компаній на даний момент задовольняють лише від 5% до 10% місцевого попиту. Тобто, потенційний ринок, можливо, у 5−10 [разів] більший ніж той, що вони обслуговують зараз», — вважає Харіхаран.
Читайте також: Дефіцит чіпів може загрожувати нацбезпеці. Країни починають випуск власних мікросхем
Криза напівпровідників
Нестача чипів загострилася у першій половині 2021. Причиною стали збої ланцюжків постачання у Техасі, де екстремальні морози спричинили перебої з електрикою, змусивши призупинити виробництво, і Японії, де сталася пожежа на заводі. Проблема поглибилася через закриття на карантин підприємств у Малайзії, на яку припадає 13% світових поставок напівпровідників.
Керівництво Volkswagen і Mercedes-Benz очікує, що криза напівпровідників триватиме до 2023 року. Із ними погоджується Rohm Co, що постачає мікрочипи для Toyota.
Читайте також: Чому автомобілі подорожчали і зникли з салонів