Що відомо
Європейський суд загальної юрисдикції, другий в ієрархії судів ЄС, відхилив доводи Google і залишив у силі штраф на 2,4 млрд євро, який антимонопольне відомство Єврокомісії — фактично, уряду Євросоюзу — виписало йому в 2017 році за придушення конкуренції.
ЄС не сподобалося, що Google просував власний шопінговий агрегатор у пошукових результатах.
Суд визнав: влада ЄС мала рацію, і бізнес-модель Google суперечить європейському антимонопольному законодавству. Американці намагалися переконати суд у протилежному: що ЄС просто не розуміє реалії нової інтернет-економіки, спотворює факти і неправильно трактує власні закони.
Читайте також: ЄК оштрафувала Google на $1,69 мільярда
Але суд став на бік ЄС. І незважаючи на майбутню апеляцію Google, наказав уже зараз виправити алгоритми, за які його оштрафували.
Google повідомив у відповідь, що все давно виправлено. Однак поразка загрожує йому новими перевірками — не тільки того, як він видає свій шопінг-сервіс у пошукових результатах, а й інших преференцій власним агрегаторам на шкоду конкурентам — від сервісу бронювання готелів та авіаквитків до оголошень про найм на роботу.
Нові правила
До того ж, Європа посилює не лише нагляд, а й правила.
Наступного року ЄС збирається ухвалити цілий пакет законів про регулювання інтернет-бізнесу. Їхня мета — поставити бар'єри на шляху американських хай-тек-гігантів до особистих даних європейців та домінування на ринку за рахунок витіснення конкурентів зі своїх платформ: з пошуку, операційних систем, карт, месенджерів, апп-сторів.