Інвестиційний проєкт «Сімейні молочні ферми» поєднує в собі одразу три складові, які важливі для соціально відповідального інвестора, — це пасивний дохід, масштабність та значний соціальний ефект. Як саме вони поєднані, яку бізнес-модель використовує проєкт та чому варто інвестувати в нього кошти — про це поговоримо далі.
Інвестиції в проєкт «Сімейні молочні ферми»: дохідність
Не секрет, що суттєве зниження ставок за депозитними вкладами підштовхнуло багатьох українців шукати інші шляхи для збереження та примноження капіталу. Теперішні 7% річних в порівнянні з колишніми 15% і більше річних за депозитом в гривнях — це суттєва різниця. А що вже казати про вклади у валюті, де ставка, в кращому випадку, складає 0,1% річних.
Відсутність передумов для пасивного заробітку зумовила появу в Україні нового інструменту — інвестицій у бізнес. Цей інструмент досить популярний за кордоном. Багато іноземних компаній шукають кошти для розвитку свого бізнесу не в банках, а саме серед приватних інвесторів, бо це дешевше. Для інвесторів це також вигідніше, бо це можливість заробити більше, ніж на процентах за депозитами.
Подібну практику використовує інвестиційний проєкт «Сімейні молочні ферми». Він теж залучає кошти від приватних інвесторів з метою розвитку мережі сімейних ферм в Україні. Інвестори, ставши співвласниками бізнесу, отримують всі відповідні атрибути:
-
право на отримання дивідендів — від 12% річних,
-
можливість з прибутком продати свою долю в капіталі компанії — прогнозоване зростання вартості частки інвестора до 2030 року складе 700% або 7 разів.
Крім прибутковості інвестицій, інвесторам важливо, які перспективи має бізнес, у який він має намір вкласти свої кошти, як побудована бізнес-модель, чи сприятиме ринок розвитку цього бізнесу в найближчі роки. З цієї точки зору, інвестиційний проєкт «Сімейні молочні ферми» має значні переваги, адже на харчові продукти, зокрема, на молоко та молочні продукти завжди буде існувати попит.
Стати учасниками інвестиційного проєкту «Сімейні молочні ферми» можуть як фізичні, так і юридичні особи, в тому числі нерезиденти. Вже станом на середину жовтня 2021 року до спільноти інвесторів проєкту приєдналися понад 300 фізичних осіб, серед яких є також й іноземні громадяни. Загальний обсяг коштів, залучених від приватних осіб, склав 21,2 млн грн. І це — досягнення за рік! Адже лише влітку 2020 року почала діяти краудфандингова платформа, та проєкт почав залучати кошти приватних інвесторів.
Інвестиції в проєкт «Сімейні молочні ферми»: масштабність
Інвестиційний проєкт «Сімейні молочні ферми» — наймасштабніший проєкт у сільському господарстві України. Його основна мета — створити всеукраїнську мережу з 5 000 сімейних молочних ферм. Для ефективної діяльності фермерських господарств паралельно розбудовується вся необхідна інфраструктура: лабораторія якості молока, нетельне господарство, відділення кредитної спілки, крафтова сироварня, кормоцентр, навчальний центр для фермерів, ветеринарний, зоотехнічний центри і ін. Всі вищевказані підрозділи та сімейні молочні ферми в одному регіоні формують молочний кластер.
Про масштабність проєкту говорить не лише бажання створити мережу з 5 000 сімейних ферм, а також перспектива об'єднати їх у кластери. Це, в результаті, дозволить забезпечити виробництво понад 10% валового об'єму молока в Україні та зупинити стрімке зменшення поголів'я ВРХ. Загалом, економічний вплив на ВВП України від інвестиційного проєкту «Сімейні молочні ферми» складе понад 15 млрд грн.
Саме завдяки використанню кластерної моделі бізнесу підвищується його ефективність, адже поодинці сімейні ферми не зможуть забезпечити високу продуктивність та рентабельність бізнесу. Наявність всієї необхідної інфраструктури навколо них підвищує їх життєдіяльність та дозволяє ефективно вирішити завдання логістики та збуту молока.
Станом на середину жовтня 2021 року, в проєкті беруть участь 119 фермерських господарств з 10 регіонів України. Це переважно західні області України: Хмельницька, Рівненська, Волинська. Проте з червня 2021 року проєкт почав активно поширюватися в інші регіони країни. Його учасниками вже є 2 ферми з Сумщини та 7 ферм із Полтавщини.
Більше про історію та розвиток інвестиційного проєкту «Сімейні молочні ферми».
Інвестиції в проєкт «Сімейні молочні ферми»: соціальний ефект
Інвестиційний проєкт «Сімейні молочні ферми» несе в собі також значний соціальний ефект, адже створення 5 000 фермерських господарств та молочних кластерів — це:
- понад 20 000 робочих місць;
- можливість людям в селах розпочати власний бізнес, а не їхати за кордон;
- збережені українські сім'ї, які працюють разом для створення свого кращого майбутнього;
- збільшення надходжень в місцеві бюджети,
- розвиток сільських регіонів.
Практично всі фермери, які є учасниками проєкту, мають досвід заробітків у інших країнах. Вони добре знають, як важко працювати за кордоном, не маючи можливості бачити родину, близьких. І хоч робота на фермі — це нелегка праця, та це реальний шанс розпочати власний бізнес.
Кому це цікаво
Приєднатися до спільноти соціально відповідальних інвесторів проєкту «Сімейні молочні ферми» може кожен охочий. Насамперед проєкт цікавий:
- людям, які хочуть стати першовідкривачами світу інвестування в Україні, адже цей інструмент тільки приходить на заміну банківським депозитам;
- людям, які мають бажання та можливість вигідно розмістити кошти та стати повноправними співвласниками ефективного бізнесу у сфері сільського господарства;
- людям, які бажають інвестувати в молочне тваринництво в Україні, і тим самим допомогти у його відроджені, щоб у майбутньому споживати вітчизняні молоко та молокопродукти, а не імпортні;
- людям, які хочуть дати шанс створити власний бізнес сільським жителям і зупинити негативну тенденцію зникнення сіл;
- людям, яким небайдужий розвиток сільських регіонів і які хочуть дати жителям сіл альтернативу закордонним заробіткам.
За підсумками 3 кварталів 2021 року, імпорт молокопродуктів в Україну склав $246 млн, що на 21% більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. Саме стільки коштів українці «інвестували» в розвиток молочного сектора іноземних країн, в тому числі Польщі, Італії, Угорщини, Німеччини. А ці кошти могли піти на розвиток вітчизняного молочного тваринництва. І тільки можна уявити, до якого економічного та соціального ефекту в сільських регіонах призвело, якби хоча б половина цих грошей пішла на створення сімейних молочних ферм.