Сервіс психологічної підтримки реалізується в рамках проєкту Wellbeing. Його мета навчити людей піклуватися про власне здоров’я та добробут: допомогти віднайти баланс, зняти тривожні стани, вирішити проблеми у стосунках із колегами та близькими людьми. Теми запитів, з якими можна звертатися, не обмежуються роботою і можуть стосуватися будь-якого питання.
Провайдер послуги — Wellbeing Company, яка забезпечує роботу Сервісу та гарантує повну конфіденційність звернень.
Якщо у співробітника є питання, в якому потрібна допомога психолога — він звертається у спеціальний кол-центр.
Тетяна Костюченко, заступниця голови правління по роботі з персоналом ПУМБ, розповіла як зародилася ініціатива психологічної підтримки: «Все почалося з того, що, після щорічного опитування eNPS про задоволеність персоналу, ми побачили багато коментарів співробітників про втому та вигорання через зміни останніх років: пандемія, дистанційна робота. Робота та особисте життя змішуються, що призводить до накопичення втоми та напруги. Саме для того, щоб підтримати наших людей, дати можливість впоратися з важкими для них питаннями, і був запроваджений цей сервіс».
З травня до серпня 2021 року сервіс психологічної підтримки було розгорнуто для пілотної групи з 1025 співробітників із різних підрозділів банку. Після кожної консультації працівник оцінював задоволеність його якістю за десятибальною шкалою. Середня оцінка по банку — 9,7 балів з 10.
У вересні 2021 року сервіс масштабовано вже на 3000 осіб.
«Ми масштабуємо сервіс психологічної підтримки, бо наша головна цінність — люди. Важливо, щоб вони почувалися добре і стабільно в будь-який час, на роботі чи вдома, — каже Марія Мартинова, HR бізнес-партнер ПУМБ, керівник проєкту. — Як замовник послуг, банк отримує лише узагальнені дані: це відсоток звернень від загальної кількості користувачів, рівень задоволеності сервісом та основні напрямки запитів. Ці дані допомагають зрозуміти, чи ефективно працює сервіс та визначити подальші напрямки турботи про співробітників».
До кінця року працівники банку мають змогу отримати три безкоштовні консультації у перевірених та досвідчених експертів-психологів і коучів, серед яких є й доктори наук. Починаючи з четвертої консультації, учасник вносить символічну плату: менше 10% від загальної вартості консультації, решту сплачує банк. Це унікальні умови для працівників ПУМБ, щоб працівники могли випробувати сервіс: зазвичай у роботі сервісу безкоштовною є тільки перша консультація. Умови участі в оплаті працівника були рекомендовані спеціалістами Wellbeing Company, які наголошують, що особистий грошовий внесок дуже важливий для підтримки відповідального ставлення учасників, оскільки, на думку психологів, цінність безкоштовного швидко нівелюється. До того ж, так встановлюються прямі взаємовідносини працівника та провайдера як клієнта та надавача послуг. Останній гарантує повну конфіденційність для кожного учасника як документально, так і в рамках професійної етики психологів: ніхто не може дізнатися, хто з яким питанням звертався до фахівця. ПУМБ отримує лише узагальнену статистику. Так, найпопулярніші теми запитів серед співробітників ПУМБ за час проекту: дитячо-батьківські відносини (17%), професійний розвиток та професійні взаємовідносини (10%), життєвий баланс (10%), робота з емоціями (8%).
«Така статистика — ще одне підтвердження того, що люди не звикли дбати про своє ментальне здоров’я. Нам потрібно розвивати культуру турботи про себе — і ми бачимо в цьому свою роль як роботодавця», — зазначає Тетяна Костюченко, Заступник Голови Правління з роботи з персоналом ПУМБ.
За результатами дослідження рівня добробуту в українських компаніях, яке провели Deloitte Ukraine та Wellbeing Company, добробут співробітників — це не просто примха працівників, а запорука ефективності бізнесу. Працівники з проблемами психічного здоров'я, які не отримують належної допомоги, на 50% менше зайняті роботою. Це впливає на різні показники діяльності компаній, включаючи фінансові результати.
Як розповіла користувачка сервісу Анна Сухар, старший фахівець відділу супроводження еквайрингу ПУМБ, робота з психологом перевищила її очікування, допомогла по-новому поглянути на звичні речі та правильно рефлексувати на внутрішні потреби. «Більшість роботодавців пропонують каву та печиво в офісі, в той час, як люди потребують дещо іншого. Приємно працювати в компанії, де дбають про добробут співробітників. Саме таким для мене став ПУМБ», — каже Анна Сухар.
Наступним кроком після масштабування Сервісу для 3000 співробітників, ПУМБ планує зробити доступним сервіс психологічної підтримки для всіх працівників банку.