► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Модель, що нагадує RAV4, стала первістком нового суббренду Toyota bZ (beyond Zero) і об'єднала в собі найпередовіші технології бренду, включаючи третє покоління комплексу Toyota Safety Sense і сонячні батареї.
Що відомо про новинку
Певна схожість нового Toyota bZ4X з RAV4 стосується не лише дизайну, а й габаритів. Точні параметри виробник не наводить, але відомо, що новинка на 85 мм нижче за RAV4, а по довжині колісної бази bZ4X, навпаки, перевищує його на 160 мм.
У конструкції кросовера використаний цілий ряд аеродинамічних елементів, у тому числі отвори в кутах переднього бампера, повний захист днища, розділений надвоє спойлер, задній дифузор і нижня решітка радіатора із заслінкою, яка регулює напрямок потоку охолоджуючого повітря до батареї.
В інтер'єрі, який Toyota описує шведським словом «лагом», японці намагалися створити атмосферу затишної та просторої вітальні, посиливши це відчуття м'якими оздоблювальними матеріалами та збільшеною площею скління.
Замість звичного круглого керма тут «штурвал», замість аналогових приладів — підняті нагору цифрові, а заднім пасажирам надано абсолютно рівну, позбавлену центрального тунелю підлогу.
Кросовер bZ4X — перша Toyota, побудована на новій «електричній» платформі BEV (різновид глобального візка TNGA), який надалі буде використаний для інших моделей суббренду bZ4X.
Серед її особливостей можна відзначити ідеальну розважування по осях, високу жорсткість кузова і тонку батарею, що встановлена під підлогою, що забезпечує автомобілю низький центр тяжіння.
Що під капотом
На ринок Toyota bZ4X вийде щонайменше у двох модифікаціях. Модель з передным приводом отримає лише один електродвигун потужністю 204 к.с. і 265 Нм моменту, за рахунок якого кросовер набирає «сотню» за 8,4 секунди і розганяється до 160 км/год.
Варіант з повним приводом, розроблений спільно з Subaru, оснащується відразу двома електромоторами (по одному на кожній осі) сумарною потужністю 217,5 л і 336 Нм моменту, а на розгін до «сотні» у нього йде 7,7 секунди.
Електроживлення кросовера та всіх його двигунів забезпечує особливий літій-іонний акумулятор ємністю 71,4 кВт*год, продуктивність якого, як запевняє Toyota, за 10 років або 240 тисяч кілометрів знижується лише 10%.
Заявлений запас ходу на одному заряді досягає 450 кілометрів за циклом WLTP, а час однієї зарядки (до 80%) при підключенні до потужного 150-кіловатного терміналу становить лише 30 хвилин. За відсутності терміналів підзарядити батарею можна від сонця — для цього bZ4X має цілий блок сонячних батарей на даху, які працюють навіть при вимкненому запаленні.
Ціна Toyota bZ4X
Ціни на Toyota bZ4X поки не оголошено. Відомо лише, що європейська прем'єра електрокросу відбудеться 2 грудня, після чого місцеві дилери відкриють прийом замовлень на нього.