Норма про курсовий прогноз не пройшла
Примітно, що при підготовці законопроекту до другого читання в ньому з'явилася норма про надання Нацбанком курсового прогнозу.
Зокрема, регулятор повинен був надавати інформацію про орієнтовні прогнозних показниках валютно-курсової політики на середньострокову перспективу, в тому числі обмінний курс гривні за рік і на кінець року.
Читайте також: Курс гривні від НБУ буде приблизними, а валютний резерв піде на кредити
НБУ таки прогнозує курс
Зараз відповідно до Бюджетного Кодексу (частиною 3 ст. 33) Нацбанк подає Президенту, Верховній Раді та Кабміну, крім прогнозу по прибутку, «прогнозні монетарні показники та показники валютно-курсової політики», в тому числі обмінний курс в середньому за рік і на кінець року.
Слід зазначити, що прогноз значення курсу, що закладається в держбюджет, в останні роки на практиці не збувається. Наприклад, на поточний рік було закладено середньорічний курс 29,1 грн / $. У проекті держбюджету-2022 — 28,6−28,7 грн / $.
У Нацбанку різко негативно реагують на словосполучення «прогноз курсу від НБУ».
Так, після публікації «Мінфіном» цього літа новини під заголовком «НБУ «спрогнозував « курс долара на найближчі 3 роки «, до редакції телефонували з прес-служби регулятора, і називали таке твердження некоректним.
Читайте також: НБУ «спрогнозував» курс долара на найближчі 3 роки (доповнена)
Спірний прибуток
Щодо обсягів перерахування прибутку регулятора до держскарбниці також час від часу виникають різночитання. Наприклад, Кабмін пропонує Верховній Раді зобов'язати НБУ у 2022 р перерахувати до держбюджету 24,4 млрд грн. При цьому сам Нацбанк планує заплатити всього 13,6 млрд грн.
Читайте також: Чому НБУ став менше платити в держскарбницю