Запитання — відповідь

«Мінфін» запитав, чи можна говорити про фіаско політики інфляційного таргетування в наших реаліях, якщо за 6 років такого монетарного режиму НБУ досяг мети в 5% всього один раз — у 2019 р.

Сергій Ніколайчук охарактеризував питання як провокаційне і навів такі аргументи на користь таргетування інфляції:

  • Україна пройшла кризу без особливих проблем у фінансовій сфері;
  • Постійно зростає довіра до національної валюти і Нацбанку;
  • Доларизація кредитів і депозитів — на мінімальних рівнях;
  • Процентні ставки по кредитах для корпоративного сектора — на історичному мінімумі.

«Зараз перед нами стоїть новий виклик, але інфляція зростає у більшості країн світу. Поточне відхилення інфляції від цільових рівнів — це об'єктивний процес «, — зазначив Сергій Ніколайчук, висловивши надію, що саме політика інфляційного таргетування дозволить повернути інфляцію до бажаного рівня. Тому Нацбанк не став переглядати прогноз і все ще сподівається на зниження інфляції до цільових 5% ближче до кінця 2022 р.

Бізнес не вірить НБУ

Як повідомлялося, бізнес не вірить у прогноз НБУ по інфляції. Майже дві третини (близько 66%) респондентів вважають, що в найближчі 12 місяців інфляція не повернеться до цільового показника Нацбанку в 5%. Майже третина опитаних не очікують, що інфляція буде нижчою за 10%. Це випливає з традиційного опитування бізнесу самим регулятором «Ділові очікування підприємств України» у 3 кварталі.

Незважаючи на сплеск інфляції, яка за підсумками вересня перевищила 11%, НБУ вирішив не підвищувати облікову ставку, залишивши її на рівні 8,5% річних.