► Підписуйтеся на «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
«За» занонопроєкт проголосувало 255 народних депутатів.
Що зміниться
Документом змінюються повноваження Ради НБУ, члени якої призначаються за квотами президента та парламенту.
Документом пропонується обмежити функціонал цього органу. А саме, він більше не зможе здійснювати аналіз впливу грошово-кредитної політики регулятора на соціально-економічний розвиток, надавати пропозиції до зміни цієї політики правлінню НБУ. Крім того Рада НБУ не зможе надавати оцінку роботи правління.
Законопроєкт встановлює більш жорсткі обмеження до потенційних членів Ради НБУ. Зокрема, ними не зможуть стати особи, яких притягали до кримінальної відповідальності або ті, хто очолював банк, який Нацбанк визнав неплатоспроможним.
Читайте також: МВФ та Україна попередньо домовились про виділення траншу на $700 мільйонів
Закон запроваджує «кодексу етики» працівників НБУ, а також уточнення підстави для звільнення голови Нацбанку та його заступників.
У грошово-кредитній політиці законопроєктом пропонується надати Нацбанку право нараховувати відсотки за коштами, які банки тримають на рахунках регулятора. Також удосконалюються процедури з управління золотовалютними резервами України.
Крім того, Нацбанку надаються права відкривати та закривати закордонні представництва.
Законопроєктом скасовується обов’язок (натомість залишається право) Нацбанку проводити консультації з урядом. Також виключається норма, згідно якої НБУ мав би підтримувати економічну політику уряду зі статті 52 закону про Нацбанк (через те, що вона дублюється у законі).
Крім того Рада ухвалила у цілому супутні законопроєкти № 5852 та № 5853.
Законопроект № 5852 змінює закон про державні закупівлі юридичних послуг Національним банком України.
Документ надає НБУ право проводити закупівлю юрпослуг для представництва своїх інтересів на міжнародній арені, зокрема, для захисту прав та інтересів під час врегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ, учасником яких є НБУ.
Законопроєкт № 5853 вносить зміни до Бюджетного кодексу щодо інформації, яку регулятор подає Мінфіну для складання Бюджетної декларації. Пропонується, що НБУ до 1 березня щороку надає владі інформацію про орієнтовний прогноз частини прибутку до розподілу, яка підлягатиме перерахуванню до державного бюджету.