►Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини

Швидкими темпами дорожчає цинк: в п'ятницю його біржова вартість підскочила до максимуму за 14 років. Останній раз метал торгувався на цьому рівні під час світової фінансової кризи 2008 року.

Метали дорожчають на тлі високого попиту і перебоїв з поставками, викликаними глобальною нестачею енергоресурсів, пише газета. Сформована на ринку ситуація підвищила витрати для багатьох виробників — від Чилі до Китаю. Раніше цього тижня компанія Nyrstar, один з найбільших в світі постачальників цинку, повідомила, що скоротить виробництво на 50% на трьох своїх заводах в Європі.

Про припинення виробництва на деяких своїх заводах попередила і найбільша сталеливарна компанія Європи ArcelorMittal. Простої в роботі фабрик відповідають «годинним/добовим змінам у вартості електрики» і є реакцією на «високі ціни на енергію», повідомили в компанії.

Читайте також: Нафта дорожчає через підвищений попит і дефіциту

Запаси міді майже вичерпано

Запаси міді на складах, зареєстрованих на Лондонській біржі металів, на цьому тижні впали до найнижчого рівня з 1974 року, пише FT з посиланням на дані Kingdom Futures.

Зараз вони складають 14 150 т — проти 200 000 т у вересні. У недавньому звіті Goldman Sachs, на який посилається газета, йшлося, що запаси металу можуть опуститися до рекордно низького рівня до кінця року і «повністю виснажитися» до другого кварталу наступного року.

«Інвестори скуповують метали на очікуваннях, що скорочення виробництва, спричинене різким зростанням цін на електроенергію, переважить можливе зниження попиту в майбутньому», — заявив у розмові з FT аналітик BANDS Financial в Шанхаї Джон Браунінг.

Читайте також: Три кольорових метали, які виграють від поширення сонячної енергетики

Нагадаємо

Вранці 14 жовтня вартість газу перевищила $1200 за тисячу кубометрів. Останній раз газ торгувався на цьому рівні минулого тижня

Рекордне зростання цін на газ в останні тижні пов'язаний з низькими запасами в сховищах і шантажу з боку Росії, яка відмовлялася бронювати додаткові потужності українського транзиту.