►Підписуйтеся на «Мінфін» в Instagram:
головні новини про інвестиції та фінанси

Ідея виникла випадково: у 2013 році до голови компанії Масумі Нісіда звернувся адміністратор мережі ресторанів, який запитав, чи можна знайти застосування залишкам супу. Закладам громадського харчування доводиться платити за їх утилізацію.

Паливо з бульйону

Особливістю рамен з локшиною є м’ясний або рибний бульйон. Найбільш наваристим є варіант тонкоцу: він готується на свинячих кістках, жирі та хрящах. 74-річний Нісіда припустив, що ця органіка може бути корисна, і розробив пристрій для відділення жиру від бульйону.

«Спочатку у мене не було ніяких знань в області хімії; все робилося методом проб і помилок. Але коли екологічна ситуація стала серйозною проблемою, мої розробки виявилися корисні», — розповів Масумі Нісіда.

Читайте також: Ціни на бензин і ДП зростають. Скільки коштує пальне на АЗС

З відпрацьованої олії для смаження вже давно проводиться біодизельне паливо, але жир, на відміну від рослинної олії, швидко застигає. Нісіда придумав спосіб розв’язати цю проблему шляхом усунення певних елементів під час рафінування.

Взаємовигідна співпраця

Зараз його компанія закуповує жир і відпрацьовану олію приблизно у 2 тис. ресторанів. Вони самі проводять первинну фільтрацію, оскільки розроблена Нісідою установка проста у використанні й може бути розміщена на будь-якій кухні.

Інновація виявилася корисною обом сторонам: замість того, щоб платити за утилізацію відходів, ресторани їх продають, а Nishida Shoun щодня виробляє від 3 тис. до 7 тис. літрів пального, що задовольняє потребу компанії у паливі майже на 40%.

Читайте також: В Україні зареєстрували перший автомобіль, який працює на водні