Якщо подивитися на міста в рейтингу найбільш «розумних» міст у світі, то вони відрізняються від звичайних всім — тим, як житель міста добирається на роботу, як він отримує послуги в державних органах або закладах охорони здоров’я, як він отримує задоволення в цьому місті. Тобто це дуже багатокомпонентна річ.
«Є такий вислів, що хороша технологія непомітна для клієнта. Я б додав ще, що вона повинна бути природна. Щось, що ми робимо не напружуючись, не думаючи про складність, безпеку і про наслідки вибору. Якщо говорити про транспорт, то мета розумного міста — покрити весь шлях городян і зробити його більш екологічним і зручним», — заявив експерт.
Чим це корисно для міст
За його словами, місто може економити на організації процесу перевезень, не витрачаючи гроші на обробку готівки. Також, таким чином, можна викорінити «сіру» економіку в перевезеннях, особливо приватних.
Еволюція моделі оплати за допомогою картки
Якщо оператор транспорту (наприклад метрополітен) перейшов на безготівкові оплати у великому місті, то еволюція платежів за проїзд буде така:
- готівка;
- жетон;
- різні картки;
- оплата з можливістю покупки і жетона, і картки;
- оплата карткою «в один тап» — в один дотик.
«А ось наступний етап вже складніший. Тоді буде повний цикл: коли ви оплачуєте карткою при вході в метро, а також „тапаєте“ карткою при виході з метро. Так система в кінці дня, враховуючи всі ваші пересування в будь-якому громадському транспорті, бере плату», — розповів Яблунівський.