Перший Заступник Голови Правління АТ «Таскомбанк» Сергій Холод представив платформу Banking-as-a-Service (BaaS) як ключовий компонент відкритого банкінгу в широкому розумінні цього терміну.
Як відомо, Open Banking — це принципово новий вид банкінгу, який спочатку призначався для того, щоб поліпшити конкуренцію на ринку, стимулювати інновації та пропонувати більш персоніфіковані і більш вигідні послуги для кінцевих користувачів.
З точки зору Другої платіжної директиви PSD2, яка є законодавчою базою для Open Banking в Європі, — це регулююча загальноєвропейська схема, що зобов'язує банки обмінюватися даними з постачальниками сторонніх сервісів (наприклад, Фінтех-компаніями, різними стартапами) за запитом клієнтів по Open API.
Іншими словами, це дозволяє Фінтех-компаніям або іншим стороннім сервісам отримати доступ до фінансової інформації клієнта або до здійснення фінансових транзакцій. Чим більше учасників в цій системі, тим вище конкуренція, а значить, буде збільшуватися різноманітність і якість сервісів на ринку і зменшуватися ціни. У підсумку це принесе користь кінцевому користувачеві.
На перший погляд може здатися, що у банків немає жодних переваг або нових можливостей від реалізації Open Banking, а навпаки — тільки нові ризики. З приходом нових гравців, таких як Фінтех-компанії, у клієнта з'явиться більше можливостей для вибору продуктів, що, безсумнівно, вплине на попит банківських продуктів. Банкам доведеться покращувати свої технології і докладати зусиль, щоб їхні послуги були конкурентоспроможними і з точки зору ціни, і з точки зору клієнтського досвіду. Проте, від впровадження Open API можуть виграти і самі банки:
-
Відкриваючи свої API, банки можуть легко підключати API інших постачальників послуг на ринку, щоб розширити свої сервісні пропозиції, впроваджуючи власні Plug-and-play Фінтех-рішення.
-
Банки зможуть організовувати партнерські альянси. Саме тому команда Таскомбанку створила власну платформу BAAS для розвитку екосистем і фінтех, надавши можливість партнерам без банківської ліцензії пропонувати банківські послуги своїм клієнтам.
-
Підключаючись до інших Open API, банки зможуть отримувати і аналізувати додаткову інформацію про фінансову поведінку своїх клієнтів і пропонувати їм персоналізовані і більш вигідні послуги.
-
Цифровізация банківських сервісів, а також додаткові розробки, які були необхідні для впровадження Open API, тільки позитивно вплинуть на подальший розвиток банків. Отримавши поштовх від цієї цифровізації, банки зможуть поліпшити та автоматизувати інші свої послуги, адаптувати бізнес-процеси. Це дозволить скоротити витрати, наприклад, на персонал, і підвищити доходи за рахунок розширення каналів продажів.
Цього року для учасників працювали паралельно 2 сцени — традиційна, за тематикою глобальних платежів, друга — з питань відкритого банкінгу. Також у рамках конференції пройшло дві панельні дискусії: «Ера відкритого банкінгу «Погляд Фінтех, банку та регулятора» і «Електронна комерція — спосіб, засіб та метод трансформації прийому глобальних і локальних платежів». Після завершення конференції відбулась Церемонія нагородження GPD Award-2021.