►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» на фейсбуку: головні фінансові новини
Як працювала схема
Шахраї використовували дзвінки операторів, щоб вивідати у людей інформацію про їхні банківські рахунки. Потім зловмисники знімали гроші і частину з них переправляли місцевому кримінальному авторитету.
За наявною інформацією, до протиправної діяльності кол-центрів залучили майже 70 осіб. Зловмисники придбали бази даних банківських установ і телефонували їхнім клієнтам.
Точна сума «доходів» ділків встановлюється, але попередні оцінки свідчать про десятки мільйонів гривень.
Читайте також: Нацкомісія оновила список скам-проєктів
Шахраї видавали себе за співробітників банків і розповідали, що вони проводять телефонне опитування або пропонують нову банківську послугу чи кредит. Це дозволяло їм входити у довіру до «клієнтів», які охоче віддавали власну персоніфіковану інформацію.
Як наслідок — зловмисники отримували доступ до онлайн-банкінгу людей і знімали їхні кошти.
Частина цих коштів йшла на фінансування організованого злочинного угруповання місцевого кримінального авторитета — «Льори Сумського». Наразі він втік з України і переховується від правоохоронців за кордоном.
Читайте також: Як хакери використовують проти нас наш мозок і як цьому завадити
У межах кримінального провадження здійснюються відповідні процесуальні дії.
Нагадаємо
Раніше «Мінфін» писав, що у Києві співробітники кіберполіції заблокували фінансову онлайн-піраміду. Шахраї обіцяли постраждалим доходи від торгівлі валютами.
Читайте також: Нова схема шахрайства. Як злочинці отримують доступ до телефонів клієнтів Приватбанку