Tesla входить до тих компаній, які є великими противниками профспілок. Її засновник Ілон Маск вже встиг критично відгукнутись про новий законопроект. За словами бізнесмена, той був складений лобістами із профспілки та компанії Ford. Мільярдер також додав, що ця ініціатива не піде на користь платникам податків США. Ще одним її противником стала компанія Toyota.
Законопроект встановлює базовий розмір пільги на рівні $4 тисяч. Її можуть збільшити ще на $3,5 тисячі, залежно від потужності батареї, а якщо на машині стоїть акумулятор американського виробництва, покупці зможуть повернути ще $500. Решту до граничного розміру виплати $ 4,5 тисячі можна отримати, купивши машину від компанії, яка є членом UAW.
Розгляд цієї ініціативи має відбутись 14 вересня. Вона є частиною плану інфраструктурного розвитку, обсягом $3,5 трильйона, і з великою часткою ймовірності буде прийнята. За планом законодавців, реалізація електрокарів до кінця поточного десятиліття має досягти мінімум 50% від загальних продажів.
Потенційний вплив нових законів на автовиробників
Найбільшу перевагу від цього законопроекту отримають GM, Ford і Stellantis, які є членами UAW. Покупці їх машин можуть розраховувати на пільги максимального розміру ($12,5 тисячі). У той же час для клієнтів Tesla вони становитимуть лише $8 тисяч.
Також важливо враховувати, що ці пільги стосуватимуться тільки Model 3, оскільки Model Y, яка користується найбільшою популярністю у Сполучених Штатах, в кінці другого кварталу 2021-го вже коштувала в середньому $54 тисячі. Є ймовірність, що незабаром вона перестане відповідати зазначеним у новому законопроекті критеріям вартості.
У разі прийняття цього законопроекту, котирування Tesla швидше за все підуть вниз. Ford, Stellantis і GM безумовно налаштовані на сильне скорочення частки компанії Маска на американському ринку, причому, в першу чергу, це стосується саме Model Y. Одночасно з цим така ініціатива може позитивно вплинути на продажі Model 3 в майбутньому, вважають експерти LBLV.
Раніше Маск зазначив, що Ford збирає частину своїх машин у Мексиці. У відповідь представники Ford заявили, що у їх компанії вже є плани по виробництву F-150 Lightning і E-Transit на американській території, причому зупинятися на цих моделях вона не має наміру.
Ірина Журавльова, фінансовий аналітик LBLV