► Підписуйтеся на «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Відповідні проєкти законів № 5850, 5851 та 5853 розміщені на сайті Верховної Ради.
Законопроєкт № 5850
Проєктом закону № 5850 пропонуються зміни до закону про НБУ. Ними хочуть розширити кваліфікаційні вимоги для керівництва регулятора, а також уточнити повноваження та порядок роботи правління й наглядової ради.
Крім того законопроєкт уточнює інструментарій Національного банку щодо управління золотовалютним резервом та уніфікує у тексті закону термін «золотовалютний резерв».
Для нівелювання ризиків можливого тиску на Національний банк, пропонується виключити положення закону, які зобов’язують регулятор підтримувати економічну політику уряду, якщо вона не суперечить забезпеченню стабільності гривні.
Читайте також: Шевченко очікує на місію МВФ у вересні. Транш може бути більше $700 мільйонів
Документ також встановлює можливість для НБУ забезпечувати представництво інтересів у закордонних юрисдикційних органах.
Законопроєкт № 5851
Щодо № 5851, він стосується валютного регулювання НБУ. Ним пропонується зобов’язати банки обмінюватись інформацією про належність рахунків їхніх клієнтів до банківських рахунків, відкритих нерезидентам. Це допоможе здійснювати валютний нагляд за операціями.
Порядок ведення та використання банками інформаційної системи встановлюється Національним банком України.
«Цими законопроектами завершується реформа першого рівня банківської системи. Вони про інституційну незалежність НБУ. І ця незалежність — це не просто принцип, ця незалежність спрямована на реалізацію здійснення конституційної функції НБУ», — коментує документи голова податкового комітету
Законопроєкт № 5853
Третій законопроєкт, 5853, вносить зміни до Бюджетного кодексу щодо інформації, яку регулятор подає Мінфіну для складання Бюджетної декларації. Пропонується, що НБУ до 1 березня щороку надає владі інформацію про орієнтовний прогноз частини прибутку до розподілу, яка підлягатиме перерахуванню до державного бюджету.
Законопроєкт № 5852
Пізніше Верховна Рада прийняла за основу ще один законопроект, 5852, який необхідний для співпраці з МВФ. Він змінює закон про державні закупівлі юридичних послуг Національним банком України.
Як зазначено в пояснювальній записці, законопроект надає НБУ право проводити закупівлю юрпослуг для представництва своїх інтересів на міжнародній арені, зокрема, для захисту прав та інтересів під час врегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ, учасником яких є НБУ.