►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» на фейсбуку:
головні фінансові новини
Спочатку автовиробники вважали, що нестача напівпровідників сягнула піку у першій половині року. Потім вони казали про третій квартал. Тепер керівники Volkswagen AG та Daimler AG дають ще більш песимістичні прогнози.
«Ймовірно, дефіцит залишатиметься ще кілька місяців, може навіть років, адже напівпровідники мають значний попит», заявив CEO Volkswagen Герберт Дісс.
Він пояснив, що інтернет речей зростає і потребує все більше чипів. Виробництво ж досі відстає і навряд чи зможе покрити потребу в них у найближчі кілька років.
Читайте також: Чому автомобілі подорожчали і зникли з салонів
За оцінками менеджера із закупівель Volkswagen Мурата Акселя, автомобільна галузь потребує збільшення виробничих потужностей напівпровідників приблизно на 10%.
Скільки триватиме дефіцит чипів
На конференції автовиробників у Мюнхені колега Дісса з Daimler Ола Каленіус спрогнозував, що проблеми з поставками напівпровідників не буде повністю подолано до 2023.
Хоча залишається надія, що до кінця 2021 ситуація трохи полегшиться, «структурні» проблеми галузі будуть відчутні протягом усього наступного року, вважає Каленіус.
Читайте також: Які найпопулярніші електрокари в Україні (рейтинг)
Знову коронавірус
Багатьох виробників авто, у тому числі Volkswagen та Mercedes, у цьому кварталі зачепив спалах Covid-19 у Малайзії, та закриття заводів, що за ним послідувало. Ця країна останні кілька років вважається одним з головних центрів тестування та упаковки чипів — тут зосереджено близько 13% галузі.
Дісс заявив, що Volkswagen сподівається подолати проблеми, спричинені спалахом Covid-19 у Малайзії до кінця наступного місяця і відновити потужності вже в останньому кварталі цього року