В першу чергу автовиробникам потрібно буде поповнити запаси напівпровідників, написали в огляді аналітики.

При цьому згідно із прогнозами IHS Markit, глобальна нестача напівпровідників призведе до скорочення світового виробництва автомобілів на 7,1 млн автомобілів в цьому році, а перебої в поставках через пандемію сильно ускладнять галузь в наступному році.

Читайте також: Вклалися в мідь і нікель і пішли в «мінус» на 2% за тиждень

Що буде з попитом

Однак згідно із базовим сценарієм Citigroup, поповнення запасів у автогалузі в 2022—2023 роках зумовить в цілому попит на паладій в обсязі 840 тис. унцій, на платину — в розмірі 215 тис. унцій, на алюміній — в обсязі 1,5 млн тонн, на мідь — в 240 тис. тонн і на свинець — в розмірі 74 тис. тонн.

Паладій в 2020 році подорожчав на 26%, але з початку 2021 року майже не змінився в ціні.

Аналітики значно скоротили прогнози на короткострокову перспективу через перебої з великотоннажними і контейнерними перевезеннями, а також дефіцит напівпровідників на тлі поширення дельта-штаму коронавірусу.

Читайте також: Світове виробництво автомобілів скоротиться на 7−9 мільйонів одиниць. Причина — дефіцит чіпів

Відстрочка попиту з 2021 року на 2022/23 роки дасть додатковий час для того, щоб пропозиція металів могла відреагувати, і це частково зменшить потенціал зростання цін, але підтримає тезу про збереження більш високих цін протягом довшого часу, вважають аналітики.

Проте відповідно до опублікованого минулого четверга звіту IHS Markit, дефіцит чіпів не стабілізується до другого кварталу наступного року, а відновлення настане у другій половині.

Похмурі перспективи є ще одним доказом того, що криза чіпів далеко не закінчена. І прогноз дослідницької фірми не включає останні скорочення з Toyota Motor Corp., яка планує у вересні ненадовго призупинити виробництво на 14 заводах і скоротити виробництво на 40%.

Читайте також: Дефіцит чіпів може загрожувати нацбезпеці. Країни починають випуск власних мікросхем

Другий квартал 2022 року «може бути точкою, в якій ми будемо сподіватися на стабілізацію пропозиції, — заявили в IHS, — а зусилля по відновленню тепер починаються тільки з другої половини 2022 року».