Недоліки сервісу
Україна і Київ можуть читати лекції для Європи і США про клієнтоорієнтованість. Дух підприємництва, легкий безлад і «голодний» ринок створили просто сервісні дива. Капіталізм і «невидима рука попиту і пропозиції» зараз тут, а не там. We try harder. («Ми більше прикладаємо зусиль» — знаменитий слоган прокатної компанії Avis, з 1963 року, що підкреслював, що вона не лідер ринку).
Черги скрізь. В Україні я від них відвик. Вранці 20 хвилин у Старбакс. В аеропорту до туалету. У хороших ресторанах часто немає резервації і ти стоїш на вулиці під входом 20−40−90 хвилин. Якщо ресторан чудовий і реєстрація є, найближча доступна дата може бути через 3 тижні або 3 місяці.
Про черги до лікарів складають легенди. Черга на УЗД може легко бути 5 місяців. А якщо ти не втратив свідомість і не стікаєш кров'ю, то швидка, ймовірно, не приїде.
Ми прийшли на сніданок у своєму готелі, кажуть, місць поки що немає і чекати 45 хвилин. І ти покірно чекаєш. І це один із кращих готелів у Сан Дієго. П'ять зірок. Я уявляю істерику в нашому ФБ, якби сталося щось подібне. А так! Ми два дні не могли знайти місце в радіусі 10 км, де Ярослава могла б помити і укласти волосся. І ані консьєржі, ані модні додатки не допомагали.
Якщо ти думаєш, що врятує luxury сегмент, то дзуськи. До Gucci, Prada, Louis Vuitton та інших топмагазинів у вихідні і ввечері також черги і асортимент часто гірший, ніж в Києві.
Ціна і якість
Дуже дорого. Іноді пекельно. Булочка і кава легко можуть коштувати 15 або 20 доларів. І це дуже так собі кава з «бідона» і звичайна розморожена напівфабрикатна булка. У великих містах можна знайти авторські заклади або кав'ярні. Але часто, дуже часто в дорозі у тебе просто немає альтернативи і ти платиш відносно багато за продукт дуже нижче середнього.
Читайте також: Ілон Маск візьметься за громадське харчування: Подав заявки на товарні знаки для ресторанів Tesla
Якості хот-догів або кави, чистоті туалетів і привітності персоналу на умовному WOG позаздрить будь-яка американська заправка! А так! До цін у більшості штатів додається торговий податок і чайові не нижче 18%. Їх майже не можна не платити. Їх або додадуть в рахунок автоматично, або офіціант чи таксист може почати з'ясовувати стосунки «Як ти посмів не дати!». Я чув від знайомих багато прикладів, що на клієнтів, які не дали чайові, просто кричали.
Коли клієнт не правий
Відсутність гнучкості і винятків із правил. Часто тупих. Підходжу до прокату човнів. 17:15. Стоїть 5 човнів. Можна взяти? Ні, у нас останній слот з 17 до 19. Не питання, я заплачу за дві години, а покатаюся менше. Ні, приходьте вранці. І так на кожному кроці. Іноді почуття, що принцип — клієнт завжди неправий. І компанії роблять тільки так як зручно їм, а не тобі. Чекін у невеликих готелях часто з 15:00 до 19:00. І якщо ти приїхав о 21:00, то це може стати реальною проблемою.
Більшість ресторанів закривають кухню в 9−9:30 вечора. Іноді 8:30. І якщо ти не подбав про вечерю заздалегідь — твій вибір — це черга на макдрайв із 30 машин або мексиканська фритюр-забігайлівка. Система. Стандарти. А ти ресурс.
А ще цифрова культура. ApplePay приймали максимум у 10% ресторанів, готелів і магазинів. У 10%, Карл! Тільки фізична картка. І її найчастіше кудись забирають і приносять через 5 хвилин. Коли я розповідав про те, як ми кидаємо гроші з картки на картку та інші фічі, на мене дивилися як на інопланетянина. Мій друг, який навчався у Каліфорнії, скаржився на якість Wifi у Стенфордському університеті і низьку якість мобільного зв'язку в долині!
Читайте також: Чи можуть фінкомпанії перетворитися на необанки
А ще дизайн, естетика і свіжість. Напевно, дизайн упаковок загалом вищий рівнем. Але частіше сам дизайн супермаркетів або ресторанів, готелів або магазинів виключно функціональний і прагматичний. Дуже basic, але працює. Крім того, дуже часто інфраструктура побудована в 70−80-ті роки. Нещодавно ми спілкувалися з клієнтом з Ізраїлю. «Ви розпещені. У вас супермаркети і заправки вау і топ. Ми хочемо протестувати продукт у вас, так як планка вища, і вже потім йти у світ».