- Перевірка приміщень фізичних осіб — співробітників підприємства за рішенням суду. Причому порядок та конкретні підстави для проведення перевірок бізнесу АМКУ буде фактично встановлювати самостійно. Це робить гіпотетично можливими зловживання і тиск на бізнес;
- Вилучення та накладення арешту на майно, документи, носії інформації в будь-який час доби;
- Доступ до всіх автоматизованих реєстрів, баз даних, інших системам збору, зберігання, обробки і пошуку інформації, власником або адміністратором яких є державні органи або органи місцевого самоврядування. Фактично, ця норма надає АМКУ необмежені права для доступу до інформації, включаючи конфіденційну, без належного обґрунтування доцільності такого доступу.
Причому в законопроекті не передбачено порядок проведення перевірок, збору доказів. Це дає можливість співробітникам АМКУ діяти довільно. Така практика чревата корупційними ризиками, зловживаннями, можливими порушеннями прав підприємств і людей.
Звичайно, законодавці прагнуть вирішувати проблему обмеження монополізму для розвитку бізнесу і економіки. Але пропоновані новації створюють набагато більш вагомі складності саме для такого розвитку.