Відмова від IPO

ByteDance відмовилася від намірів вийти на IPO після того, як китайські регулятори попередили про ризики, пов'язані з безпекою даних, і рекомендували компанії зосередитися на їх усуненні.

Згідно із інформацією джерел, знайомих з планами компанії, власник TikTok планував провести IPO в США або Гонконгу.

Читайте також: Капіталізація IT-компаній Китаю впала більш ніж на $800 мільярдів за півроку

Компанія ByteDance розглядала варіанти виведення на біржу всього бізнесу або деяких зі своїх дочірніх підприємств.

В рамках останнього раунду фінансування, який пройшов в грудні минулого року, інвестори оцінили вартість ByteDance приблизно в $180 млрд, повідомив WSJ.

Згідно із інформацією видання, засновник компанії Чжан Імін вирішив відкласти плани виходу на біржу в кінці березня після зустрічей з представниками регуляторів кіберпростору (Cyberspace Administration of China, CAC) і ринку цінних паперів Китаю.

Вони попросили компанію зосередитися на усуненні ризиків, пов'язаних з безпекою даних, і іншими проблемами.

Згідно із інформацією джерел WSJ, ще однією причиною для перенесення лістингу могло стати те, що в той час у компанії не було фінансового директора.

Читайте також: Перша компанія з КНР скасувала IPO в США після посилення нагляду влади

Контроль Китаю

Китайська влада посилили контроль над технологічними компаніями країни з листопада минулого року, в тому числі ввела нові правила, що регулюють збір даних користувачів.

На думку регуляторів, дані, зібрані китайськими технологічними компаніями, можуть бути скомпрометовані в результаті більш докладного розкриття інформації, пов'язаного з лістингом на біржах США.

Влада також розробляє заходи проти неналежного збору і використання даних для захисту інтересів користувачів.

Минулого тижня стало відомо, що САС почне проводити планові перевірки безпеки компаній, що виходять на закордонні біржі.

Читайте також: Китай посилить нагляд за компаніями, акції яких котируються на закордонних біржах

Нові правила будуть поширюватися на компанії, які хочуть провести лістинг за кордоном і мають в своєму розпорядженні даних більш ніж про 1 млн користувачів.

Тепер вони повинні представити САС матеріали IPO, які вони мають намір надати перед лістингом керівництву іноземних торгових майданчиків.

Раніше китайським компаніям зазвичай не був потрібен дозвіл САС для лістингу за кордоном.