Мета кампанії — навчити українців швидко перевіряти банкноти гривні на справжність та нагадати населенню, які банкноти та монети в обігу, а які вже не приймаються до оплати.
У межах цієї інформаційної кампанії Національний банк разом з партнерами інформуватиме українців де обміняти вилучені з обігу, зношені, пошкоджені, сумнівні щодо справжності банкноти і монети, а також розповідатиме про елементи захисту національної валюти.
Попри поширення безготівкових розрахунків, готівкові гроші залишаються у широкому вжитку в Україні, тож захист та надійність готівкової валюти має завжди перебувати у фокусі уваги центробанку.
«Система захисту гривні перебуває на високому рівні і відповідає системам захисту провідних валют світу. Українська гривня має сучасні інноваційні елементи захисту, які дозволяють просто перевірити справжність банкноти візуально та на дотик. Потрібно лише знати на що звертати увагу. У нашій інформаційній кампанії ми ще раз нагадаємо українцям про прості правила безпеки готівкових розрахунків», — розповів заступник голови Національного банку України Олексій Шабан.
Він пояснив, що рівень підроблення банкнот національної валюти залишається стабільно низьким. У 2020 році на 1 млн шт. справжніх банкнот гривні припадало близько 5,5 підроблених банкнот. Для порівняння: цей показник у країнах Європейського Союзу в минулому році був втричі вищий і становив приблизно 17 банкнот євро.
Водночас більшість вилучених з обігу підроблених банкнот гривні — низької якості. Вони друкуються на принтерах і розраховані на неуважність громадян та касирів. «Ми упевнені, що найкращий захист від отримання підроблених грошей — поінформованість українців. Саме тому ми хочемо навчити кожного громадянина простим правилам, які допоможуть легко перевірити справжність українських грошей», — наголосив заступник голови Національного банку.
Крім навчання касирів банків, пошти, магазинів, АЗС та аптек, Національний банк запускає спеціальну вебсторінку (лендинг) «Анатомія гривні» з відповідями на актуальні питання стосовно безпечних готівкових розрахунків.
Інформаційна кампанія «Анатомія гривні» триватиме впродовж липня-вересня 2021 року в усіх регіонах України. Вона відбувається за підтримки Кіберполіції та Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.
«Аби українці не потрапляли у неприємні ситуації під час своїх щоденних готівкових розрахунків, Райф вирішив разом із Національним банком та іншими партнерами нагадати усім як виявити підробки банкнот та які монети і банкноти приймаються до оплати. Обізнаність і уважність, як завжди, є кращими в протидії можливому шахрайству», — зазначила Лілія Зубарєва, директор департаменту комунікацій та зв’язків з громадськістю Райффайзен Банку.