Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» на фейсбуці:
головні фінансові новини

Які функції нового омбудсмена

Як уточнили в Бюро, діяльність омбудсмена по ОСЦПВ, порівняно з процедурою розгляду скарг, прийнятих в НБУ, матиме інший алгоритм.

«Завдання Нацбанку як регулятора страхового ринку — відреагувати на скаргу, використовуючи адміністративні механізми, тобто застосовуючи штрафні та інші санкції щодо страхової компанії, яка повинна усунути порушення. Завдання омбудсмена по ОСЦПВ „людянише“ і націлене на практичний захист інтересів конкретного потерпілого», — наголошується в повідомленні.

Омбудсмен розбиратиметься в обставинах страхової події і процесі його врегулювання, і якщо для скарги будуть підстави — допомогти людині отримати відшкодування якомога швидше.

Хто і як зможе звернутися до омбудсмена

Звернутися зможе будь-який громадянин, якому потрібен захист прав у сфері ОСЦПВ, причому зробити це можна безкоштовно. Відповідне звернення зі скаргою в МТСБУ має бути подано у письмовій формі: на паперовому носії або в електронному вигляді, із зазначенням прізвища, адреси, телефону людини, яка звернулася, і назвою страхової компанії.

Читайте також: Кількість скарг на ринку ОСЦПВ на рекордно низькому рівні — 0,87%

У скарзі мають бути чітко викладені всі факти, що стосуються страхової події:

  • дата, час, обставини ДТП;
  • інформація про договори ОСЦПВ учасників ДТП;
  • дата і перелік документів, переданих до страхової компанії;
  • додана копія листування зі страховиком.

Також слід чітко зазначити, в чому саме людина бачить порушення її прав та інтересів, що вважає неправильним і чого хоче добитися від страхової компанії за підсумками розгляду скарги.

Рішення омбудсмена обов'язкове для виконання страховиком-членом МТСБУ. Страхова компанія зобов'язана протягом 10 днів з моменту отримання повідомлення від омбудсмена виконати його рішення і надати в Бюро підтвердження цього факту.

Оформити електронний поліс «автоцивілки»

Очікування

У Бюро розраховують, що омбудсмен допоможе мінімізувати і без того незначну кількість скарг на страховиків ОСЦПВ, надаючи компаніям зворотний зв'язок про те, що можна поліпшити у взаємодії та обслуговуванні клієнтів.

У 2020 році середня виплата по ОСЦПВ склала майже 19 тис. грн, а у 7,1% страхових випадків навіть перевищила 100 тис. грн.