НR-спеціалісти переконують, що персонал потребує не лише інших підходів і мотивації, ніж в допандемічні часи, але і емпатії, турботи та уваги до ментального здоров’я. Інформаційно-аналітичний портал «Контракти» поцікавився в експертів у галузі НR та керівників українських компаній про нові виклики та те, як вони з ним справляються.
Піклування по здоров’я співробітників — саме з цього починалися «пандемічні зміни» в більшості компаній. І це не про страховий пакет, який вже став майже стандартним бонусом при офіційному працевлаштуванні, а про оперативне реагування на нову епідемію та пов’язані з нею карантинні обмеження. Зазвичай — це можливість працювати онлайн та додатковий контроль за самопочуттям.
Наталя Галунко, HR-директор Ukrsibbank BNP Paribas Group, розповідає, що ще навесні 2020-го банк визначив категорію так званих чутливих співробітників, що максимально схильні до ризику зараження: вагітні жінки, люди старші 60 років та ті, хто мають певні критичні захворювання і надав їм право відсутності на робочому місці в період карантину зі стовідсотковим збереженням заробітної платні. «У період жорсткого локдауну ми організували транспорт для співробітників, аби вони могли дістатися на роботу і додому, також працювали гаряча лінія та лінія психологічної підтримки для співробітників. Це наша інвестиція в підтримку та захист здоров’я і життя наших людей», — зазначає Наталя.
Так, цього року Ukrsibbank разом з Mental Health for Business запустили серію воркшопів на тему добробуту та простих порад підтримки себе, команди. Плануються також навчальні заходи, роботи в сесіях з психотерапевтами, коучами. «Підвищена напруга викликає стрес, якого не позбавитися у короткостроковій перспективі, та з яким маємо навчитися жити й підтримувати стабільне функціонування систем всіх рівнів: від організації до окремої людини», — розповідає по мотивацію Наталя Галунко. За її словами, наразі дуже важливо оперативно відповідати умовам, що швидко змінюються. В компанії традиційне глобальне опитування співробітників замінили на локальні соціологічні дослідження за методикою Pulse-опитувань, щоб визначити опори довіри співробітників та тримати руку на пульсі змін настроїв, тенденцій поведінки персоналу та відповідно реагувати.