Плани НБУ

Серед найближчих та найважливіших планів Національного банку — підготовка пропозицій до законодавства для створення системи гарантування вкладів для членів кредитних спілок та виплат за договорами життя.

«Регулятор також пропонуватиме оновити закон «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», — йдеться у повідомленні.

Читайте також: Сума страхових виплат за європротоколом за 8 місяців 2020 року зросла на 17%

Нагадаємо

20 грудня 2019 року голова податкового комітету В Р Данило Гетманцев зареєстрував у Раді законопроєкт № 2651 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».

Що пропонує законопроєкт

  • Запровадити укладення договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів у електронній формі.

  • Удосконалити порядок врегулювання страхових випадків шляхом спрощення процедури повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду, запровадження чіткої регламентації та часових меж для прийняття рішення про страхову здійснення страхового відшкодування та його виплати;

  • Скоротити з 90 до 60 днів базовий строк, протягом якого страховик зобов’язаний прийняти рішення стосовно здійснення страхової виплати, передбачивши випадки, коли цей термін може скорочуватися до 10 днів, а також вичерпно визначити умови та межі подовження такого строку;

  • Підвищити розміри компенсацій на випадок смерті та моральної шкоди. Пропонується підвищити її розмір до 25 мін. зп.;

  • Встановити пряму заборону страховим агентам продавати поліси страховиків, які втратили право здійснювати цей вид страхування;

  • Встановити, що розмір страхового відшкодування розраховується на дату здійснення страхового випадку;

  • Підвищити відповідальність страховика за порушення строків виплати страхового відшкодування (регламентної виплати) з вини страховика особі, яка має право на отримання такого відшкодування;

  • Визначити додаткові підстави для здійснення МТСБУ регламентних виплат за договорами обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, зокрема здійснення МТСБУ виплати за шкоду життю та здоров’я потерпілих — пасажирів транспортних засобів учасників дорожньо-транспортної пригоди;

  • Прискорити виплати потерпілим за страховиків, які пішли з ринку.

  • Уточнити перелік осіб, які мають право на отримання страхового відшкодування, та документів, що посвідчують таке право;

  • Посилити систему контролю роботи МТСБУ шляхом визначення необхідності проведення зовнішнього аудиту на щорічній основі;

  • Підвищити рівень державного нагляду за дотриманням страховиками та МТСБУ положень про централізовані страхові резервні фонди;

  • Підвищити штрафи за відсутність чинного договору цього виду страхування;

  • Узгодити термінологію Закону з Цивільним кодексом з врахуванням судової практики з метою недопущення неоднозначного трактування норм закону судами.