► Підписуйтеся на сторінку «Мінфіну» на фейсбуці:
головні фінансові новини
Основні аргументи ЄЦБ
Панетта зазначив, що споживачам комфортніше, коли за збереження їх особистої інформації відповідає державна установа. Він підкреслив, що в ЄЦБ є цілий спектр інструментів гарантування безпеки.
«Є багато способів, завдяки яким ми можемо захистити конфіденційні дані, забезпечивши передбачені законом перевірки, щоб припинити незаконні операції, пов'язані, наприклад, з відмиванням грошей, фінансуванням тероризму або ухиленням від сплати податків», — додав Панетта.
На відміну від компаній, у центральних банків немає комерційного інтересу до «зберігання, управління і монетизації» призначених для користувача даних.
Панетта вважає приватні стейблкоїни на кшталт Diem від Facebook «потенційними загрозами» для монетарних регуляторів. На його думку, вони можуть змінити ставлення споживачів до цифрових інструментів. «Якщо люди хочуть здійснювати цифрові платежі, а ми не даємо їм цю можливість, це зробить хтось інший», — зазначив він.
Чиновник також розповів, що ЄЦБ провів пілотні випробування офлайн-платежів з цифровим євро на невеликі суми (до €70−100). У таких трансакціях призначені для користувача дані не передаються за межі гаманців відправника та одержувача коштів, а зв'язок між ними здійснюється через bluetooth.
Читайте також: Як SmartID і Приват24 допомагають оцифровувати бізнес
Раніше
У січні 2021 року ЄЦБ завершив громадські консультації по цифровому євро. Більшість респондентів назвали конфіденційність даних найбільш важливою характеристикою CBDC.
У квітні 2021 року глава ЄЦБ Крістін Лаґард заявила, що Євросоюз може випустити власну CBDC через чотири роки, якщо політики схвалять проєкт.
Нагадаємо, аналітики фінансового конгломерату Morgan Stanley підрахували, що в цифровий євро перейде близько 8% депозитної бази банківської системи ЄС.