► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини
Що це означає для споживачів
Це дозволить:
- забезпечити розкриття небанківськими фінансовими установами достовірної інформації про фінансові послуги;
- ухвалювати клієнтам зваженіші рішення та оцінювати всі ризики;
- захистить від шахрайства та зловживань;
- сприятиме відповідальній діловій поведінці учасників ринку небанківських фінансових послуг і підвищенню довіри населення до фінансового сектору.
Формами здійснення нагляду визначено безвиїзний нагляд та у складі інспекційної перевірки.
Крім того, аналізуватимуться звернення споживачів фінансових послуг, договорів про надання фінансових послуг щодо наявності умов, які обмежують або порушують права споживача, вебсайтів, контролю за дотриманням законодавства про рекламу, співпраці з іншими органами в межах своєї компетенції, контролю за усуненням виявлених порушень та моніторингу врахування учасниками ринку наданих регулятором рекомендацій.
Читайте також: Ключовими змінами на платіжному ринку будуть зростання конкуренції, якості послуг і захист прав користувачів — НБУ
У разі виявлення порушень законодавства щодо захисту прав споживачів фінансових послуг або ознак здійснення ризикової діяльності Національний банк:
- застосовуватиме заходи впливу до об'єкта нагляду;
- накладатиме адміністративні стягнення на посадових осіб учасників ринку небанківських фінансових послуг або штрафні санкції у випадках, передбачених ст. 411 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг».
Читайте також: Як SmartID та Приват24 допомагають відцифрувати бізнес
Контекст
Зазначені підходи передбачені постановою правління Національного банку України від 16 червня 2021 року № 52 «Про затвердження Положення про здійснення Національним банком України нагляду за додержанням учасниками ринку фінансових послуг законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг». Постанова набуває чинності з 14 липня 2021 року.
З 1 липня 2020 року Національний банк став регулятором ринку небанківських фінансових послуг.
Національний банк у лютому 2021 року встановив аналогічний порядок нагляду за додержанням законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг та вимог законодавства про рекламу для банків.
Тож, ринок фінансових послуг отримав рівні умови для усіх гравців, що сприятиме здоровій конкуренції та поліпшенню якості продуктів банків і небанківських фінансових установ.