Читайте також: МВФ поки не бачить підстав для видачі нового траншу Україні

Аналітики — про очікування та ризики

Експерти банку також передбачають збільшення міжнародних резервів до $32,5 млрд — за рахунок зростання валютних резервів на $0,6 млрд і додемісії СПЗ на $2,7 млрд з боку МВФ. Це може бути забезпечено перевищенням припливу валюти над її відтоком.

Експерти вважають, що президент і уряд країни зацікавлені якнайшвидше виконати всі необхідні умови Фонду, щоб отримати транш до початку осені, коли буде обговорюватися бюджет на 2022 рік.

Водночас вони оцінюють в 20−30% ризик того, що необхідні для траншу закони не будуть ухвалені до річної перерви і співпраця з МВФ може відновитися лише наприкінці цього року або навіть у наступному.

Зробіть внесок у Simple Invest і отримаєте 20% річних у гривні

Необхідний прогрес в антикорупційних реформах

У звіті вказується, що прогресу в ухваленні антикорупційного та судового законодавства, необхідного за умовами програми stand by, поки що немає, але очікується зміна ситуації до кінця червня.

Аналітики JPMorgan, зокрема, вказують, що на минулому тижні парламент прийняв поправку про покарання за неправдиве е-декларування, однак документ розкритикувало Національне агентство із запобігання корупції. В основному це стосувалося кількох поправок, що дозволяють держслужбовцям не декларувати активи у власності членів їхніх сімей. На їхню думку, така критика — негативний сигнал для співпраці з МВФ. Одночасно вето президента України Володимира Зеленського даної редакції закону вселяє впевненість у підтримці главою держави антикорупційних ініціатив.

Раніше

Міжнародні резерви України станом на 1 червня 2021 року склали $27,84 млрд порівняно з $29,11 млрд на початок цього року.

Хочете знати про фінанси та інвестиції більше? Стежте за ексклюзивними матеріалами «Мінфіну» в телеграм-каналі.