Відключення Mobile ID
Vodafone припинив підключати нових користувачів ще в березні, а з 1 червня відключив послугу для раніше підключених клієнтів.
Lifecell теж не підключає нових клієнтів до Mobile ID, правда поки надаючи послугу.
Київстар оголосив, що також припиняє підключення нових абонентів до Mobile ID, а також закриває можливість випуску, поновлення і продовження терміну дії сертифікатів електронних ключів для всіх користувачів сервісу.
Що відбувається
Vodafone припинив підключати нових користувачів ще в лютому 2020 року, проте тоді представники компанії сказали, що це тимчасове рішення і воно викликане технічними причинами.
Але з березня оператор офіційно припинив підключення користувачів до Mobile ID, а з 1 червня відключив послугу навіть для вже підключених до Mobile ID користувачів.
Київстар оголосив, що з 17 червня 2021 року також припиняє підключення нових користувачів, а також закриває можливість випуску, поновлення і продовження терміну дії сертифікатів електронних ключів для всіх користувачів сервісу.
А з 1 листопада послуга Mobile ID закриється в повному обсязі і її використання для мобільної цифрової ідентифікації, а також підписання документів стане недоступним.
Що стосується Lifecell, то сторінка з підключенням Mobile ID на сайті оператора просто недоступна, як і підключення нових користувачів. Однак компанія поки що продовжує надавати послугу корпоративним клієнтам і не повідомляла про плани закриття Mobile ID.
Чому Mobile ID не злетів
Mobile ID — спосіб ідентифікації особистості за допомогою мобільного телефону. Технологія дозволяє авторизуватися в різних сервісах, підписувати документи в електронному вигляді, відкривати, вносити зміни, закривати бізнес, отримувати виписки з реєстрів.
Фактично MobileID — це аналог кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Більш того, MobileID навіть більш захищений від злому, тому що кожна сім-карта з цією технологією мала фізичний захист на випадок несанкціонованої спроби використання.
Однак послуга Mobile ID була платною і, швидше за все, просто програла конкуренцію безкоштовним КЕП від Приватбанку або іншим постачальникам безкоштовних електронних підписів.
«Рішення компанії про поступове закриття послуги Mobile ID обумовлено низкою факторів на ринку довірчих послуг України та подальшою економічною недоцільністю підтримки і розвитку технології КЕП Mobile ID — кваліфікованого електронного підпису, що міститься на захищеній SIM-карті в мобільному телефоні абонента», — відзначили в Київстар з приводу закриття послуги.