Підписуйтеся на «Мінфін» в Instagram:
головні новини про інвестиції та фінанси

Основні плани розвитку

За словами заступника голови Нацбанку Олексія Шабана, НБУ продовжує активно розвивати власну Систему BankID для того, щоб громадяни могли отримати ще більше зручних та безпечних онлайн-послуг.

Необхідною умовою для подальшого розвитку та масштабування Системи BankID НБУ є розширення можливостей її застосування та максимальна адаптація до потреб користувачів системи. «Адже упродовж останнього року до Системи BankID НБУ приєднувалися не лише банки й мікрофінансові організації, а й абоненти, що представляють різні галузі економіки. Наше завдання — збалансувати інтереси усіх учасників системи та сформувати чітке розуміння її подальшого розвитку», — прокоментував плани Олексій Шабан.

Головна мета нововведень — забезпечення зручності використання системи не лише для абонентів, а насамперед для кінцевих споживачів-громадян, які за її допомогою отримуватимуть онлайн-послуги.

Заступник директора департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Ольга Василєва розповіла, що наразі вже 99% клієнтів українських банків мають можливість доступу до широкого спектру дистанційних послуг із використанням Системи BankID НБУ.

«Сьогодні система налічує 95 учасників, зокрема 35 банків-ідентифікаторів та 60 надавачів послуг. Водночас розширюється спектр онлайн-послуг, доступних через Систему BankID НБУ. Зокрема, підключаються компанії, що працюють на ринку цінних паперів, оренди нерухомості і транспортних засобів, страхові компанії, недержавні пенсійні фонди, телеком-оператори. Якщо раніше переважна більшість електронних підтверджень ідентифікації стосувалася державних сервісів (зокрема додатку „Дія“ та порталу id.gov.ua), то сьогодні майже третина трафіка — це послуги комерційних установ», — повідомила вона.

За словами Василєвої, уже сім банків надають свої послуги (відкриття електронних гаманців з електронними грошима, кредитування, відкриття рахунків), використовуючи віддалену ідентифікацію через Систему BankID НБУ. У процесі інтеграції або приєднання зараз перебуває 81 установа: 7 банків та 74 надавача послуг.

Читайте також: Як SmartID та Приват24 допомагають відцифрувати бізнес

Ключові тези онлайн-зустрічі фахівців НБУ та учасників системи

Про верифікацію платіжних карток

Національний банк запропонував на розгляд абонентів Системи BankID НБУ новий функціонал верифікації платіжних карток. Його впровадження надасть можливість здійснювати перевірку належності платіжної картки особі, яка ініціює запит на дистанційну ідентифікацію через Систему BankID НБУ. Така можливість є актуальною для абонентів-надавачів послуг, які, наприклад, здійснюють виплати на картки клієнтам (послуги онлайн- кредитування тощо).

Про диференційований міжабонентський тариф

Національний банк планує запровадити диференційований міжабонентський тариф у Системі BankID НБУ. Відповідну концепцію було представлено на розгляд учасників системи. Вона базується на принципі встановлення розміру тарифу залежно від обсягу даних, який передається банком-ідентифікатором комерційному абоненту − надавачеві послуг. Такий підхід дозволить адаптувати тарифікацію під локальні потреби учасників ринку за рахунок можливості вибору ними того обсягу даних, який максимально відповідає особливостям їх бізнес-процесів та специфіці послуг.

Водночас це сприятиме розширенню кола учасників системи та надасть користувачам можливість використовувати Систему BankID НБУ для отримання ще більшого переліку дистанційних послуг.

Читайте також: Тепер через Систему BankID НБУ можна віддалено ідентифікувати будь-якого клієнта

Нагадаємо, що з липня 2020 року впроваджено комерційну модель Системи BankID НБУ. Вона дозволяє банкам-ідентифікаторам отримувати плату від абонентів-надавачів послуг, які надають банківські, фінансові чи комерційні послуги, за кожну успішну ідентифікацію користувача в розмірі 20 грн. З початку її роботи банки-ідентифікатори отримали 56 млн грн додаткового доходу.

Адміністративні та державні послуги в системі не тарифікуються.

Також учасникам зустрічі анонсовано перелік тарифів на послуги Національного банку в Системі BankID НБУ, впровадження яких заплановано в IV кварталі 2021 року.

Про посилення вимог до абонентів

Нещодавно було змінено вимоги до абонентів Системи BankID НБУ, які мають посилити ефективність та надійність її функціонування. Зокрема, це:

  • закріплення обов’язку абонентів-ідентифікаторів здійснювати багатофакторну автентифікацію користувачів у Системі BankID;
  • надання підтверджень з електронної дистанційної ідентифікації виключно щодо діючих клієнтів банків-ідентифікаторів.

Крім того, з метою спрощення процедури приєднання затверджено й презентовано нову Публічну пропозицію на укладення Договору приєднання до Системи BankID. Із серпня цьогоріч майбутні абоненти укладатимуть договори та працюватимуть вже відповідно до неї. Для діючих абонентів буде забезпечено комфортний перехідний період, упродовж якого вони приєднуватимуться до нової Публічної пропозиції.

Про оскарження електронних підтверджень електронної дистанційної ідентифікації

З метою оптимізації процесу прийняття рішення щодо застосування тарифікації за оскарженими підтвердженнями електронної дистанційної ідентифікації Національний банк запланував унести зміни до процесу оскарження електронних ідентифікацій у Системі BankID НБУ. Так, буде передбачено право абонентів самостійно вирішувати спори між собою.

Також були розроблені рекомендації щодо заповнення заяви про оскарження, що будуть розміщені на вебсторінці Системи BankID для використання абонентами в роботі. Це допоможе уніфікувати та полегшити роботу абонентів системи з оскарженими ЕПІ.

Контекст

У онлайн-зустрічі взяло участь понад 130 представників банків та небанківських фінансових установ, що наразі підключені до Системи BankID НБУ.

Зробіть внесок до Simple Invest та отримайте 20% річних у гривні