«Формат заходів FuckUp Night дуже популярний у всьому світі. У першу чергу він потрібен для того, щоб підприємці не боялися помилятися. Наша освіта змусила нас думати, що за кожну помилку ти обов'язково отримаєш двійку і це погано. Потрібно все робити правильно з першої спроби. Але в бізнесі так буває не завжди» — каже Президент Європейської Асоціації Програмної Інженерії (EASE) Владислав Савченко.
EASE зібрала в одному місці топових українських підприємців. Про свої бізнес факапи розповіли Роман Кирилович, засновник компанії «Франч», Олексій Костилєв, підприємець, власник мережі ресторанів доставки Ninja Sushi і Ninja Wok, і Ілля Рейніш, співзасновник онлайн-бізнес-школи LABA. Підприємці чесно розповіли про труднощі, які виникли на їх шляху і про те, що допомогло їм не здатися.
«У всіх брендів бувають факапи. І це нормально, помиляються всі. У McDonalds бувають факапи, і у Subway, і у багатьох інших. Всі ці думки я, звичайно ж, записав і красиво оформив на сайті, який вже не працює — мій факап. Крім цього в своєму тексті закликав прагнути до світла, розвиватися і бажано робити це все з нашою компанією. Аналогічний текст одного разу написав і для розсилки: «Заходьте на сайт, залишайте заявки, зробимо цукерку для вас». В темі листа було лаконічне: «Ваша франшиза — г # вно».
Історія закінчилася тим, що після ранкової масової розсилки листа команда повідомила, що наша гаряча лінія дійсно стала «гарячою» від кількості дзвінків. А дзвонили клієнти компанії «Франч». Вони висловлювали глибоке розчарування тим, що отримали такий лист від людини, якій вони довірилися і дозволили йому зробити франшизу.
«Я відмотав вчорашній вечір на три келихи назад і згадав, що не відфільтрував аудиторію і відправив листи на всю базу. Це було жахливо».
На щастя, з тієї кількості людей, лише один не прийняв інформацію і залишився під негативним враженням. Свою історію Роман підсумував зухвалим слоганом:
«Будьте самоіронічними, не пишіть листи о 23:30, пийте вино і пам'ятайте: „Ваша франшиза — г#вно“».
«Допускати помилки — це нормальна історія. Головне — це те, які висновки ви зробили», заявив Владислав Савченко у своєму виступі, після чого передав слово Іллі Рейнішу, засновнику LABA.
Ілля поділився невдалою історією підкорення спекотної Бразилії, яка закінчилася набутим досвідом і роботою в невеликий мінус.
Про те, як важливо вивчити новий для себе ринок, Ілля розповідав захоплено і весело.
Дешеві ліди, конверсія 15% і дві сім-карти, які повинні були привести команду до успіху, зникнення викладача і система будь-якої покупки за 4 платежі — все те, про що команді LABA хотілося б знати до відкриття філії в Бразилії.
«Мучилися ми з Бразилією місяців 5, так я туди й не поїхав» — заявив Ілля в кінці виступу. Після додав: «Ви можете робити скільки завгодно досліджень, але якщо у вас немає кількох місцевих людей, які вам можуть розповісти про всі нюанси ведення бізнесу в іншій країні, буде дуже складно».
«Для мене факап — це коли тобі 45 і ти якимось рішенням втрачаєш все. Це можна назвати факапом. Все те, про що ми тут розповідаємо — це просто шлях, це помилки, які кожен робить» — сказав на початку свого виступу Олексій Костилєв, власник мережі ресторанів доставки Ninja Sushi і Ninja Wok.
Але є в Олексія історія, яка навчила його продумувати все заздалегідь.
«Я записував подкаст, де розповів про бажання відкрити Ninja Pizza. У нас всі акаунти мережі Ninja в Instagram мають у закінченні «official». Як тільки вийшло це інтерв'ю, мені надіслали скріншот сторінки в соціальній мережі «Ninja Pizza official» з описом: «Олексій Костильов, готовий купити аккаунт?» Я все продумав наперед — і сайт, і домен, але Інстаграм ми втратили. Пізніше ми створили сторінку Ninja Hut Pizza, тому що hut — це приміщення, в якому готують їжу. Не важливо, це піца, гамбургери, такос «.
«Якщо ви впевнені в чомусь, якщо у вас є конкретні цифри, якщо ви грамотно підходите до будь-якої справи, я вам раджу спробувати і шукати хороших фахівців. Цінуйте своїх співробітників, цінуєте свою команду» — підсумував Олексій.
Івент, присвячений факапам, створений, щоб розповісти про неуспішний успіх. Щоб показати бізнес з іншого боку, про який зазвичай замовчують, але без якого він неможливий.