►Підписуйтеся на «Мінфін» в Instagram:
головні новини про інвестиції та фінанси
Для чого вино літало у космос
Крім пляшки, що побувала у космосі, покупець отримає виготовлену на замовлення валізку, декантер, склянки, штопор, зроблений з метеорита, а також другу, вже «земну» пляшку Pétrus врожаю 2000 року. За словами представника Christie’s Тіма Тріптрі, завдяки цьому покупець зможе порівняти смак.
Як стверджує Space Cargo Unlimited, після перебування вина в космосі його смак змінився. На сайті компанії позначені кілька особливостей, котрі, як стверджується, виявили дегустатори. Наприклад, вони відзначали різницю в кольорі. Зокрема, «космічне» вино, за їхніми словами, мало відтінок червоної цегли.
Читайте також: Рідкісне віскі стало найвигіднішою інвестицією 2018 року
«Ця пляшка Pétrus урожаю 2000 року знаменує собою важливий крок на шляху до глибшого розуміння процесу дозрівання вина», — вважає Тім Тріптрі.
На аукціоні продадуть тільки одну «космічну пляшку» з 12. Ще три були раніше відкриті для дегустаторів, а решта вісім вирішили зберегти для подальшого вивчення.
Ціна звичайної пляшки Pétrus урожаю 2000 року, що побувала в космосі, в середньому становить близько $6 тис. Французьке виноробне господарство Pétrus виробляє близько 30 тис. пляшок на рік. Вино вважається одним із найдорожчих і престижних у світі.
Кошти, виручені від продажу вина з МКС, будуть спрямовані на проведення нових експериментів у космосі, заявив глава компанії Space Cargo Unlimited Ніколя Гом. За його словами, проєкт з вивчення наслідків невагомості повинен допомогти появі «сільського господарства і харчових продуктів, які завтра знадобляться на Землі», пише BBC.
Читайте також: Sotheby’s проведе свій перший NFT-аукціон з цифровими «кубиками»
Контекст
У листопаді 2019 року на МКС було відправлено 12 пляшок Pétrus врожаю 2000 року. Вино було на орбіті понад 400 днів і пройшло шлях близько 300 млн км. За даними Christie’s, вантаж повернувся на Землю в січні цьогоріч на борту космічного корабля SpaceX. Проєкт профінансувала приватна компанія Space Cargo Unlimited, яка вивчає вплив невагомості на харчові продукти й здоров’я людини.
Нагадаємо, на краудфандинговій платформі Kickstarter запустили кампанію зі збору коштів на духи Eau de Space. Ґрунтуючись на спогадах астронавтів, парфумери створили «той самий» аромат космосу. Довгий час NASA тримало формулу аромату в таємниці, але тепер Omega Ingredients робить його доступним для всіх.