►Підписуйтеся на «Мінфін» в Instagram:
головні новини про інвестиції та фінанси
Що мається на увазі
Споживач фінансових послуг ще на етапі вибору кредитного продукту, особливо мікрокредитів, повинен мати змогу отримати повну й зрозумілу інформацію з вебсайта або реклами фінансової установи для порівняння з аналогічними пропозиціями інших учасників ринку. Тож, усі носії інформації від фінансових установ повинні містити чіткий перелік мінімальної інформації, зокрема:
- повну назву та контактну інформацію фінансової установи;
- відомості про ліцензію на послугу з надання кредитів;
- істотні характеристики кредиту в стандартизованому форматі;
- калькулятор для розрахунку загальної вартості кредиту з урахуванням усіх витрат на додаткові й супутні послуги та ін.
Читайте також: Нацбанк відновлює стрес-тестування. Затверджено перелік банків та методологію на 2021 рік
Крім того, фінансові установи мають у повному обсязі відображати достовірну інформацію про умови надання споживчих кредитів, а саме:
- загальну вартість кредиту з усіма комісіями та платежами;
- реальну річну процентну ставку;
- строки та суми погашення кредиту;
- штрафні санкції в разі порушення умов тощо.
Це має мінімізувати негативний досвід споживачів, які через недостатню поінформованість з боку фінансової установи допускають невиконання взятих на себе фінансових зобов’язань чи порушують строки повернення споживчих кредитів.
Під час користування кредитом фінансові установи зобов’язуватимуться надавати інформацію про суму та дату погашення кредиту на обраний споживачем канал для комунікацій, наприклад через смс-інформування, месенджер або особистий кабінет клієнта на сайті фінансової установи.
Ці вимоги не застосовуються до іміджевої реклами фінустанов, що не містить умов конкретних кредитних продуктів.
Крім того, спосіб надання інформації в рекламі не має ускладнювати її візуальне сприйняття, тому пропонуються вимоги до шрифтів, кольору рекламних текстів, фону і розміщення та ін.
Контекст
Аналогічні вимоги вже застосовано до банків. Наразі Національний банк пропонує поширити їх і на небанківські фінансові установи, які здійснюють діяльність у сфері послуг із надання споживчого кредиту.
Детально із запропонованими вимогами можна ознайомитися в проєкті постанови правління Національного банку України «Про затвердження Положення про інформаційне забезпечення фінансовими установами споживачів щодо надання послуг споживчого кредитування».
Обговорення проєкту триватиме до 7 червня 2021 року. Пропозиції можна надсилати електронною поштою на адресу: Consumer.Protection@bank.gov.ua.