Учасники круглого столу-керівники державних та приватних банків, а також банків іноземних груп, що працюють в Україні, обговорили уроки коронакризи. Зокрема, мова йшла про зміни в роботі банків із березня 2020 року, що слід системно змінити в діяльності банків для уникнення збоїв у роботі під час форс-мажорів, чи має шанс диджиталізація витіснити банківські відділення та прогнози щодо змін роботи банків після завершення карантину.
Банкіри нагадали, що банки в цілому стабільно проходять кризу. Банківська система залишилася прибутковою, але рентабельність скоротилася, тому кредитні установи продовжать підвищувати ефективність своїх витрат.
«Банки зробили фокус на операційній ефективності, посилили контроль за витратами. «Якщо раніше ми складали стратегічні плани на три-п'ять років і оцінювали ризики, що буде протягом трьох років, то віднині стратегічне планування буде враховувати більш детальне вивчення ризиків. І, можливо, із врахуванням цих ризиків розробляти два-три плани розвитку ситуації», — зауважив голова правління Ідея Банку Михайло Власенко. Так, пандемія стала реальною перевіркою для усіх банків в частині їхньої стійкості, в здатності до швидких змін, ефективності їхніх бізнес-моделей.
Всі учасники дискусії відзначили, що банки активно переорієнтовуються на цифрові, дистанційні канали та cashless. В цілому карантин змінив функції банківських відділень, які мають стати більш цифровими та взяти на себе нові задачі, а банківські відділення мають всі шанси перетворитися на бізнес-хаби.
Вихід в онлайн і цифрові канали — це об'єктивна реальність, в який ми будемо жити роки, стверджує голова правління Ідея Банку Михайло Власенко. «Ми не закривали відділення, хоча запустили цифрове рішення в 2020 році. Вони органічно один одного доповнювали, і, в принципі, ми отримали гарний результат. В найближчі декілька років бачу перспективу розвитку як онлайн-цифрових каналів, так і відділень», — зазначив він.
Учасники круглого столу також зазначили, що прискорення оцифрування та диджиталізації відбувається в банках не тільки в Україні, а й по всьому світу, тому конкуренція між банками поступово переходить в онлайн. Так, фінтех-індустрія почала розробляти IT-рішення, які можуть зробити віртуальне спілкування клієнтів з банком максимально схожим на класичне офлайнове банківське обслуговування.