Що кажуть в Uklon

«Сервіс онлайн-замовлення авто Uklon не піднімає і не регулює тарифи штучно або вручну. Система ціноутворення в нашому додатку автоматизована і залежить від попиту, кількості вільних машин і інших зовнішніх факторів, таких як погода, наприклад», — заявили в Uklon.

► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини

Там додали, що в конкретному випадку на попит вплинув локдаун і особливий режим роботи громадського транспорту, проте повідомили, що в непікові години тарифи прогнозуються на звичному рівні.

Представники сервісу порекомендували залишатися вдома або ж планувати свої поїздки не в годину пік, зазначивши, що в додатку є можливість скористатися бігунком зниження ціни, але тоді тривалість очікування автомобіля може зрости.

На питання про те, у скільки разів на даний момент виріс попит в порівнянні з іншими періодами, в службі відповіли, що про це говорити не зовсім коректно.

«Статистика різна у всіх районах і навіть в одному районі, але за іншим маршрутом може відрізнятися», — пояснили у перевізника.

Читайте також: Жорсткий локдаун. Київ закриває всі школи, дитячі сади і зупиняє транспорт

Також в службі прокоментували ймовірність збільшення штату водіїв заради задоволення високого попиту.

«Ми завжди відкриті до нових драйверів. Але варто також враховувати, що збільшення кількості машин на дорогах в годину пік також призведе до підвищення тарифів. Нам здається, що головним фактором, на який зараз всім варто орієнтуватися, це донести до людей, як важливо дотримуватися карантину», — сказали в Uklon.

Що кажуть в Uber

«Ціни і час очікування завжди залежали від багатьох факторів, включаючи кількість доступних водіїв, поточні замовлення, відстань, а також час дня і ночі», — повідомили представники сервісу.

Також там додали, що «користувачі завжди можуть покладатися на прозору, надійну і заздалегідь відому інформацію за цінами і орієнтовний час очікування навіть перед тим, як замовити поїздку в додатку».

Пояснення Bolt

Керівник напрямку райд-хейлінгу компанії Bolt в Україні Сергій Павлик також говорить, що їх базовий тариф залишився незмінним. При цьому фінальна ціна змінюється через різні фактори. Зокрема, через той же попит. Вся справа в динамічній системі ціноутворення: формула остаточної ціни складається з базового тарифу («подача»), ціни за відстань, ціни за час у дорозі і коефіцієнта.

«У певну локацію відразу десять пасажирів намагаються викликати авто. Водіїв в цьому районі всього п'ять. У такому випадку ціна на поїздку може підвищитися. Це підштовхне інших водіїв виїхати в район, де спостерігається підвищений попит, навіть якщо їм для цього доведеться витратити час і паливо. Пізніше, коли баланс попиту і пропозиції стабілізується, ціна автоматично знизиться. Зараз ми прийняли рішення в ручному режимі регулювати ціну і в разі різкого підвищення вартості поїздки в години пікового навантаження на сервіс, знижувати її примусово», — зазначає Павлик.

Втім, Bolt також закликає користувачів по можливості залишатися вдома. У разі невідкладних поїздок, в компанії пропонують не викликати авто в години пік, коли попит максимальний. Наприклад, перенести поїздку на пізніший час.

Передісторія

Раніше «Мінфін» писав, що в Києві вранці 5 квітня, в перший день заборони на проїзд в громадському транспорті без спецперепусток, значно зросли ціни на послуги служб таксі і водіїв. Карта пробок станом на 9 ранку показувала 8−9 бальні пробки на найважливіших дорогах.

Ціни на таксі у популярних сервісів Uklon і Uber виросли мінімум втричі. Поїздка по маршруту, який зазвичай обходився в 100−150 гривень, коштувала від 350 до 430 гривень.

З 20 березня в Києві почав діяти жорсткий карантин. Закрилися культурні установи і більшість магазинів, скасовуються масові заходи, кафе і ресторани можуть працювати тільки на винос.