Що відомо
Як свідчать дані IPOScoop, на які посилається Reuters, SPAC-компанії обійшли і традиційні бізнеси, що розмістилися на біржі, — вони отримали в ході лістингів тільки $ 29,5 млрд.
Перевершити минулорічний рівень компаніям-«пустушкам» допомогло IPO Build Acquisition Corp на $200 млн, що відбулося у вівторок, 16 березня.
Читайте також: Скільки можна заробити на «порожніх» акціях
«Якби на початку року мені сказали, що ми перевищимо показники 2020 року ще до кінця першого кварталу, я б в це не повірив. Це абсолютно феноменально, і немає ніяких ознак того, що зростання зупиниться найближчим часом», — сказав керівник відділу довгострокових стратегій UBS Карлос Альварес.
Зараз понад 400 SPAC-компаній з грошовим коштами в обсязі $ 131,1 млрд шукають бізнеси для злиття, пише Reuters.
Що таке SPAC-компанії
SPAC (special purpose acquisition company) — це спеціальні технічні компанії для злиття, які торгуються на біржі. Вони не мають ані активів, ані історії діяльності, ані бізнес-плану — це фактично пустушки. SPAC збирає гроші у інвесторів і обіцяє укласти угоду з реальною приватною компанією.
Компанія з реальним бізнесом згодом займає місце SPAC на біржі. Завдяки такій процедурі стартапи можуть вийти на біржу за спрощеною схемою, оминаючи процедуру класичного IPO. Як правило, SPAC шукає приватну компанію близько двох років. Якщо за цей час вигідну угоду знайти не вдається, SPAC повертає гроші інвесторам.
Однією з найвідоміших компаній, що вийшли на біржу за допомогою SPAC, стала космічна фірма Річарда Бренсона Virgin Galactic, яка почала торгуватися на Нью-Йоркській фондовій біржі у 2019 році.
Читайте також: Чому компаніям-пустушкам загрожує доля доткомів