Активні перші поверхи

Професор Університету Ватерлоо Коллін Елрад, який досліджує вплив архітектури на людину, одного разу влаштував експеримент. Він провів групу людей уздовж магазину Whole Foods, фасад якого було виконано з тонованого скла. Показники на браслетах учасників тесту показали, що їхні залученість і настрій різко знизилися — люди навіть несвідомо прискорилися, щоби швидше пройти цей будинок.

Коли ж учасники вийшли на вулицю з ресторанами та магазинами, їхнє самопочуття миттєво поліпшилося. Результати цього та багатьох інших експериментів показують, що активні перші поверхи позитивно впливають на емоційний стан людини. Ба більше, кафе, ресторани й магазини на перших поверхах створюють додатковий рівень безпеки: тут ходять люди, освітлюється вулиця та працюють камери відеоспостереження.

Із таким підходом проєктували житловий мікрорайон Rybalsky. Перші поверхи будівель, що виходять на пішохідні вулиці, займають заклади, магазини, аптеки. Вони забезпечують додаткове освітлення, залучають людей, і, відповідно, створюють захищене середовище для прогулянок.

Природа і громадські місця

Не менш важливими для людини є й зелені території. Прогулянки на свіжому повітрі в парках і скверах покращують наш настрій, знижують ризик серцево-судинних і хронічних захворювань, а також допомагають боротися зі стресом і ментальними розладами. Зрештою, природні території сприяють зниженню кількості передчасних смертей.

Усе просто: на природі ми переносимо наш фокус із думок та проблем на спогляданнядовкілля. Завдяки цьому заспокоюємося та, як це не парадоксально, краще знаходимо рішення. Є й додаткова перевага: часто зелена місцевість стає активним громадським простором. А це також корисно, бо соціалізація поліпшує наш емоційний стан.

Наприклад, через житловий район Rybalsky проходить великий пішохідний бульвар. Тут є зелені простори, столи для пікніків і спортивні майданчики, можна кататися на велосипеді, відпочивати під деревами та просто прогулюватися кварталом.

Інший суспільний простір району — водний канал. На території Rybalsky побудують канал і з'єднають його тунелем із Дніпром. Уздовж каналу буде проходити вулиця з кафе та ресторанами, які матимуть літні майданчики. А спуск до води оформлять у вигляді амфітеатру.

Візитівки міста

У країнах із високою якістю архітектури та міського планування відповідально ставляться до того, як нова будівля буде гармоніювати з місцевістю та містом загалом. Багато архітекторів ідуть далі, прагнучи не просто створити комфортні місця, а повноцінні лендмарки — міські орієнтири, точки тяжіння для жителів та туристів. Найвідоміший приклад — музей Гуггенхайма в Більбао, але є чимало інших виразних будинків.

Rybalsky також спроєктованотак, щоб він став новим київським лендмарком. Один із будинків на першій лінії Дніпра буде побудовано в стилі vertical village, завдяки чому він матиме вигляд комплексу близьких одна до одної вілл. Інший нагадує формою корону. Завдяки такому підходу житловий район буде формувати вигляд Подолу та краєвид правого берега з боку річки і Труханового острова. А контраст із висотним будівництвом буде окремо привертати до себе увагу.