Як спрацювали шахраї
Як зазначає Bloomberg, постачальник Bietsan мав поставити компанії Mercuria 300 контейнерів чорної міді. Якість металу перевіряла спеціальна інспекційна компанія, для чого було завантажено першу партію контейнерів. Потім контейнери були опломбовані, щоб запобігти крадіжці або шахрайству.
Юристи Mercuria вважають, що вночі контейнери по черзі розкривали та замінювали мідь на пофарбоване каміння. Щоб приховати злочин, злодії встановлювали фальшиві пломби на контейнерах. Таким чином зловмисники щоночі замінювали товар у контейнерах, які наступного дня завантажувалися на кораблі.
Mercuria заплатила $36 млн п’ятьма платежами турецькому постачальнику після того, як кораблі з фальшивою міддю вийшли в море. Шахрайство розкрилося тільки в минулому місяці, коли судна почали прибувати до Китаю.
Читайте також: Ціни на мідь перевищили $9 тисяч за тонну
Що буде далі
Турецька поліція заарештувала 13 осіб за підозрою в шахрайстві з міддю, але кількох уже відпустили під заставу під домашній арешт. Наразі Mercuria вимагає у компанії Bietsan компенсації у турецьких та британських арбітражних судах.
Також до турецьких правоохоронних органів було подано офіційну скаргу, в якій Bietsan звинувачують не тільки у підміні вантажів, а й шахрайстві зі страховкою.
Справа в тому, що лише відповідно до одного із семи контрактів, укладених турецькою компанією для страхування вантажу, було поставлено справжню мідь. Отже, Mercuria не може висунути претензію згідно зі страховим полісом щодо вантажу, як це зазвичай відбувається у разі непоставки.
Контекст
Ціни на мідь та залізну руду зростають через збільшення їх споживання у світі. За даними Busines Insider, ці показники перебувають на 10-річному максимумі.
Читайте також: Перші інвестиції «Мінфіну»: вкладаємо гроші в індекс S&P500 та промислові метали (відео)