Участь «Євротермінал» в розвитку контейнерних перевезень вантажів

Зростає перевезення контейнерів і залізницею. Так, якщо в 2008 році «Укрзалізниця» перевезла 100 тис. ТЕУ, за підсумками минулого року цей показник вже склав 425 тис. TEU, що на 10,7% перевищує показники 2019 року.

У числі основних причин збільшення перевезення контейнерних вантажів залізницею, експерти «Євротермінал» називають перехід деяких видів вантажів з традиційних вагонів на контейнери, нові міжнародні маршрути, зокрема запуск прямих контейнерних поїздів Китай-Україна та удосконалення технології перевезення. Перевезення вантажів в контейнерах має ряд переваг. У числі перших — швидкість доставки. Оскільки контейнерні поїзди ходять за графіком, показники по оборотності контейнерів на залізниці краще, ніж у інших типів вагонів.

Залізнична гілка компанії «Євротермінал»

Незважаючи на щорічне зростання, перевезення контейнерів залізницею все ще становить не більше 1−2% в загальному обсязі, а значить має великий потенціал для збільшення. У Європі, для прикладу, цей показник прагне до 60%. Такий високий відсоток рівня контейнеризації вантажів на залізницях заходу пов'язаний в першу чергу з жорсткими екологічними вимоги до вантажних перевезень. Розуміючи цей тренд, компанія «Євротермінал» прийняла рішення розширити свої можливості та інвестувати в будівництво власної під'їзної залізничної гілки, яка веде від станції «Одеса-Пересип» прямо до логістичного комплексу компанії. Її потужність розрахована на 1 млн тонн вантажів на рік.

На території логістичного комплексу працює «Автохаб»

Говорячи про автомобілі, на території логістичного комплексу працює «Автохаб», де надають повний комплекс послуг — від расстафіровкі контейнера до видачі декларації. Принцип «Єдиного вікна», коли на одному майданчику працюють представники державних і неурядових організацій значно спрощує процедуру. В середньому, завдяки роботі компанії «Євротермінал», кожен день оформлюється понад 600 імпортованих автомобілів.

Прогноз

В цьому році оборот контейнерів як в портах, так і по залізниці може скоротитися, в порівнянні з 2020 роком. Статистика січня вже не надто втішна — згідно з даними Адміністрації портів України, в січні 2020 року було перевалено 75,6 тис. TEU, що на 15,7% менше, в порівнянні з січнем 2019 року. «Така ситуація викликана торговельним дисбалансом між Китаєм і країнами-партнерами, в тому числі США і Європою, який привів до дефіциту контейнерів на ринку. Але як тільки рівень імпорту і експорту в Китаї відновиться, показники контейнерообігу знову покажуть позитивну динаміку», — відзначають в компанії «Євротермінал».