Тенденції

Українці наразі є найбільшою групою іноземців-підприємців і становлять 25% загальної кількості іноземців, які здійснюють індивідуальну підприємницьку діяльність на території Польщі. В Опольському воєводстві, наприклад, громадяни України становлять традиційно ще більший відсоток (45−50%) щодо всіх підприємців з-за кордону.

У 2020 році у Польщі було зареєстровано 5916 підприємців — українських громадян, тоді як у 2019-му — 4871.

В Аналітичному центрі компанії Gremi Personal відзначають декілька тенденцій, пов'язаних зі стартом бізнесу українців у Польщі. Часто громадяни України приїжджають до Польщі і починають працювати на виробництві як фізичні працівники. Пізніше, після адаптації, інтеграції у польське товариство та вивчення мови, українці набувають досвід роботи на польському підприємстві. Згодом вони або посідають менеджерські позиції, або відкривають власний бізнес.

Читайте також: Польща вводить нові обмеження на в'їзд українців

Напрями бізнесу, що цікавлять українців

Серед сфер бізнесу, на які українці звертали увагу у допандемійний період, були популярна HoRECA (готелі, ресторани, кафе), салони краси, торгівля.

У 2020 році це переважно невелике або крафтове виробництво, широкий спектр консалтингу. Торгівля залишилася. Значно зросла частка послуг у сфері креативної індустрії (СММ, IT, маркетинг і PR, відеопродакшн тощо).

Читайте також: Українці продовжують активно скуповувати житло в Польщі