З чим пов'язана ситуація
Активність продавців в інтернеті лишилася незмінною — у період січневого локдауну кількість пропозицій зменшилася лише на 1,5% порівняно з минулим аналогічним періодом.
«Зростання кількості покупок в онлайні переважно пов’язане з оголошенням та провадженням січневого локдауну. Через закриття офлайнових магазинів, ТРЦ та ринків громадяни знов почали масово купувати товари в інтернеті. Схожу динаміку ми зафіксували також під час першого локдауну навесні 2020 року. Можна зазначити, що в українців почали формуватися нові споживчі звички, пов’язані із карантинними реаліями: покупці хочуть мати постійний доступ до товарів, уникаючи відчуття дефіциту.
Набирає популярності також система BOPIS (купуєш онлайн — забираєш в магазині), коли й бізнеси перейшли у режим офлайн-точок з видачі онлайн-замовлень", — зазначив директор департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії Ігор Сироватко.
Кількість замовлень онлайн у п’яти найпопулярніших категоріях зросла на 46%.
Які товари купували найбільше
Вибухове зростання попиту на OLX показали такі найпопулярніші категорії товарів:
- Чоловічий одяг — +123%, 136,2 тисячі замовлень, середній чек 527 грн проти 60,8 тисячі замовлень і 543 грн у 2019 році.
- Чоловіче взуття — +94%, 113,9 тисячі замовлень, середній чек 820 грн проти 58,6 тисячі замовлень і 833 грн у 2019 році.
- Електроніка: Комплектуючі та аксесуари — +74%, 130,4 тисячі замовлень, середній чек 2 700 грн проти 74,8 тисячі замовлень і 1 500 грн у 2019 році.
- Смартфони — +63%, 105,7 тисячі замовлень середній чек 2 700 грн проти 64,8 тисячі замовлень і такому ж середньому чеку у 2019 році.
- Дитячі іграшки — 104,5 тисячі замовлень, середній чек 515 грн.
За цей час українці зробили понад 300 тисяч замовлень із послугою OLX Доставка, тоді як у 2019 році - 205 тисяч.
Ключові тренди
- Онлайн-торгівля залишиться найбільш передбачуваним напрямом для малого та середнього бізнесу. Згідно з міжнародними дослідженнями Shopify, у 2020 році кількість продажів в інтернеті зросла на 21,5% у Центральній та Східній Європі. За прогнозами, у 2021 ринок е-commerce збільшиться більш ніж на 8%. В Україні цей показник може сягнути ще вище.
- Нові карантинні реалії значно вплинули на те, як змінився інтерес українців до девайсів. Наприклад, за даними аналітики OLX, техніку для дому стали обирати на 93% більше порівняно з 2019 роком. Нова звичка купувати в онлайні електроніку, одяг, взуття, продукти та медикаменти зміцниться і в новому 2021 році. Таку ж динаміку росту можна очікувати й у сервісів з доставки.
- Враження від покупки стануть важливою частиною бізнес-стратегій. Покупці очікують, що процес замовлення, оплати та доставки буде інтуїтивно зрозумілим, швидким, безпечним та доставлятиме приємні емоції. Підприємцям доведеться автоматизувати та спростити процес придбання, а також створювати унікальні пропозиції та робити акцент на бонусах, щоб утримати клієнта.
- Покупці дедалі більше купуватимуть не «бренд», а «користь» від конкретного продукту. Світова криза, спричинена пандемією, стала рушійною силою відповідального шопінгу та усвідомленого споживання. Водночас, згідно із світовими трендами від Shopify, клієнти готові платити більше компаніям, які піклуються про довкілля та займаються благочинністю.