Минулого року заяви про банкрутство подали 244 американські компанії. Це фірми із секторів енергетики, ритейлу та ринку споживчих послуг. Востаннє більший показник подання заяв про банкрутство був зафіксований у 2009 році, коли їх було 293.
За оцінками експертів, попри винайдення вакцини, постраждалі сектори все ще залишаються вразливими. Фахівці прогнозують нову хвилю банкрутств у другому кварталі 2021 року, коли у компаній закінчаться ресурси.
Під другу хвилю банкрутств, за прогнозами Bloomberg, підпадуть фітнес-клуби та кінотеатри. Натомість e-commerce продовжить свою експансію у офлайновий рітейл-сектор.
Як відбувається банкрутство
Проблемні компанії можуть пройти через банкрутство за двома різними процедурами — відповідно до 7 або 11 глави Кодексу США про банкрутство. При банкрутстві відповідно до глави 7 (ліквідація) суд призначає керуючого, який розпродає активи боржника і направляє виручені кошти на оплату адміністративних і судових витрат, пов'язаних з процедурою банкрутства. Після цього гроші розподіляються між кредиторами. Але черга рідко доходить до акціонерів, і найчастіше вони нічого не отримують.
Читайте також: Топ-10 найдорожчих стартапів світу, що зазнали невдачі
Глава 11 передбачає реструктуризацію боргу і реорганізацію компанії. При цьому компанія продовжує працювати, але припиняються будь-які кредиторські вимоги. Великі корпорації в основному йдуть саме цим шляхом. Часто компанія анулює свої попередні акції і випускає нові, щоб таким чином розплатитися з кредиторами за забезпеченим і незабезпеченим боргом. Акціонери, які тримали анульовані акції, терплять збиток.