Сovid-19 пришвидшив розвиток онлайн-комерції

В умовах пандемії в інтернеті з'явилося безліч нових гравців — від міні-виробництв до кав'ярень. А великі онлайн і офлайн-магазини, маркетплейси посилили свої позиції в мережі.

Зараз майже 9% всіх покупок в Україні відбувається онлайн — на маркетплейсах, в онлайн-магазинах і соцмережах. До Китаю, де понад 30% всіх покупок здійснюється онлайн, ще далеко, але приріст за рік чималий. Для порівняння, у 2019 році частка онлайн-комерції збільшилася на 17% за рік.

Читайте також: Українці віддають перевагу розрахункам в інтернеті та безконтактним платежам — НБУ

Онлайн-оплати стали звичними

Кількість онлайн-оплат за товари і послуги цього року зросла на 50%. Зараз на маркетплейсах близько 15% розрахунків здійснюється карткою у момент покупки. За декілька років оплата готівкою за придбані товари в інтернеті та оплата «на картку» можуть втратити популярність, оскільки це менш зручно і безпечно.

Важливий фактор, який стримує ріст оплат, — ціна транзакцій для продавця, яка в Україні в середньому більше 2% від ціни товару. Це в 4 рази більше, ніж у Європі.

Читайте також: До чого призведуть спроби «зарегулювати» цифрові платежі

Прогнози на 2021 рік

У 2021 році онлайн-комерція, за прогнозами групи компаній EVO, зросте ще на третину. Цьому сприятимуть:

  • Поява безпечних способів онлайн-оплати на маркетплейсах.

  • Здешевлення доставки або акції щодо безкоштовної доставки.

  • Швидкість і ріст якості обслуговування продавцями: моментальна обробка замовлень, відправка сьогодні, просте повернення товарів тощо.

  • Пандемія виштовхнула в онлайн традиційно офлайнові ніші, зокрема, ліки та харчі. Малоймовірно, що покупці надалі відмовляться від цих зручностей.

Читайте також: Інга Андреєва: Під час пандемії людям стало зручніше платити гаджетами