Динаміка зростання
«Рік тому ми прогнозували приріст e-commerce у 2020 році в Україні на рівні 15%, але пандемія його істотно скоригувала. Безліч нових гравців з’явилося в онлайні — від міні-виробництв до кафе. Великі онлайн і оффлайн-магазини та маркетплейси у більшій частині посилили свої позиції», — зазначили у компанії.
На сьогодні майже 9% всіх покупок в Україні відбувається онлайн — на маркетплейсах, в онлайн-магазинах і соціальних мережах.
«У 2019 частка e-commerce в ритейлі в Україні оцінювалася в 7%, а збільшився ринок тоді на 17% на рік», — наголошують дослідники.
Зазначається, що за рік кількість замовлень на маркетплейсах EVO — Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua, IZI.ua і сайтах компаній Prom.ua зросла на 42%. При цьому середній чек знизився на 10%.
Як оплачували
За оцінками EVO, кількість онлайн-оплат за товари та послуги у 2020 році зросла на 50%. На маркетплейсах вже наразі, приблизно, 15% розрахунків — карткою у момент купівлі.
«З такими темпами через декілька років платіж готівкою і післяплатою за придбані онлайн-товари, а також оплата „на карту“ втратять популярність, як менш безпечні та зручні. Важливий фактор, який стримує зростання оплат вже зараз — ціна трансакцій для продавця, яка в Україні в середньому більше ніж 2% від ціни товару. Це в 4 рази більше, ніж у Європі», — наголошується у дослідженні.
Читайте також: Українська онлайн торгівля нарощує оберти — вважає аналітик компанії TeleTrade
Що купували частіше
Найбільший приріст за 2020 рік спостерігається в категорії «Медичні товари». Крім того, більшим попитом, ніж у 2019 році, користувалися товари для садівництва та городництва. У рейтинг кращих також потрапили зоотовари і харчові продукти.
«Пандемія виштовхнула в онлайн традиційно офлайнові ніші, зокрема, ліки та продукти. У декілька разів зріс попит на доставку з магазинів і ресторанів. Навіть після пандемії, малоймовірно, що покупці відмовляться від цих зручностей», — підсумували в EVO.
Очікування-2021
Компанія очікує, що у 2021 році темпи зростання e-commerce частково збережуться і збільшаться ще на третину. Цьому сприятимуть: поява безпечних способів онлайн-оплати на маркетплейсах, здешевлення доставки, швидкість і зростання якості обслуговування продавцями.
Раніше «Мінфін» писав, що в Україні найбільше зростання онлайн-торгівлі серед країн Східної Європи. Продуктовий e-commerce виріс на 107% порівняно з показниками минулого року.
Стежте за цікавими і ексклюзивними матеріалами про вплив пандемії на економіку в телеграм-каналі «Економіка і коронавірус«