Динаміка зростання

«Рік тому ми прогнозували приріст e-commerce у 2020 році в Україні на рівні 15%, але пандемія його істотно скоригувала. Безліч нових гравців з’явилося в онлайні — від міні-виробництв до кафе. Великі онлайн і оффлайн-магазини та маркетплейси у більшій частині посилили свої позиції», — зазначили у компанії.

На сьогодні майже 9% всіх покупок в Україні відбувається онлайн — на маркетплейсах, в онлайн-магазинах і соціальних мережах.

«У 2019 частка e-commerce в ритейлі в Україні оцінювалася в 7%, а збільшився ринок тоді на 17% на рік», — наголошують дослідники.

Зазначається, що за рік кількість замовлень на маркетплейсах EVO — Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua, IZI.ua і сайтах компаній Prom.ua зросла на 42%. При цьому середній чек знизився на 10%.

Як оплачували

За оцінками EVO, кількість онлайн-оплат за товари та послуги у 2020 році зросла на 50%. На маркетплейсах вже наразі, приблизно, 15% розрахунків — карткою у момент купівлі.

«З такими темпами через декілька років платіж готівкою і післяплатою за придбані онлайн-товари, а також оплата „на карту“ втратять популярність, як менш безпечні та зручні. Важливий фактор, який стримує зростання оплат вже зараз — ціна трансакцій для продавця, яка в Україні в середньому більше ніж 2% від ціни товару. Це в 4 рази більше, ніж у Європі», — наголошується у дослідженні.

Читайте також: Українська онлайн торгівля нарощує оберти — вважає аналітик компанії TeleTrade

Що купували частіше

Найбільший приріст за 2020 рік спостерігається в категорії «Медичні товари». Крім того, більшим попитом, ніж у 2019 році, користувалися товари для садівництва та городництва. У рейтинг кращих також потрапили зоотовари і харчові продукти.

«Пандемія виштовхнула в онлайн традиційно офлайнові ніші, зокрема, ліки та продукти. У декілька разів зріс попит на доставку з магазинів і ресторанів. Навіть після пандемії, малоймовірно, що покупці відмовляться від цих зручностей», — підсумували в EVO.

Очікування-2021

Компанія очікує, що у 2021 році темпи зростання e-commerce частково збережуться і збільшаться ще на третину. Цьому сприятимуть: поява безпечних способів онлайн-оплати на маркетплейсах, здешевлення доставки, швидкість і зростання якості обслуговування продавцями.

Раніше «Мінфін» писав, що в Україні найбільше зростання онлайн-торгівлі серед країн Східної Європи. Продуктовий e-commerce виріс на 107% порівняно з показниками минулого року.

Стежте за цікавими і ексклюзивними матеріалами про вплив пандемії на економіку в телеграм-каналі «Економіка і коронавірус«