Новий вид лістингу

Традиційний спосіб виходу компанії на біржу — це первинне публічне розміщення акцій(IPO).

В ході IPO компанія вперше стає публічною і залучає капітал від додаткового випуску і продажу акцій. У цьому їй допомагають інвестиційні банки-андеррайтери.

До останнього часу альтернативою IPO був прямий лістинг. При звичайному прямому лістингу компанії не можуть випускати нові акції і таким чином залучати фінансування. Папери можуть продавати тільки діючі акціонери. Через прямий лістинг пройшли такі компанії, як Asana, Spotify, Slack і Palantir.

Читайте також: У пошуку нового Amazon: як заробити на IPO

Що дасть запровадження нового лістингу

Новий вид прямого лістингу дозволить компаніям залучати кошти, але не користуватися послугами андеррайтерів і, відповідно, не платити їм комісії. Він може стати більш привабливим для стартапів, зазначає The Wall Street Journal.

«Андеррайтинг з твердими зобов'язаннями може бути підходящим варіантом для багатьох компаній, що прагнуть вийти на публічні ринки. Однак він не обов'язково є правильним варіантом для кожної компанії», — сказав представник SEC Елад Ройзман. За його словами, ціну акцій при розміщенні визначатимуть в ході аукціону.

В кінці серпня SEC вже схвалювала пропозицію NYSE. Однак проти введення нового лістингу виступила Рада інституційних інвесторів, в який входять різні фонди.

Читайте також: Як інвестувати в акції іноземних компаній. Інструкція

Як пише The Wall Street Journal, рада попереджала, що новий вид прямого лістингу не захистить інтереси інвесторів, як традиційне IPO. Однак комісія відхилила ці заперечення.